Carplay problemen en draadloos optie

Goedenavond allen,

Ik heb een Octavia van 2017 met een Columbus radio. Ik merk de laatste tijd dat mijn Iphone 16 via het snoer niet meer lekker verbinding maakt en ik daardoor geen Carplay meer kan gebruiken. Ik heb al meerdere snoertjes geprobeerd maar helaas. Mijn oude Iphone 14 doet het echter nog wel goed. Heeft iemand een oplossing? Dan meteen vraag 2: zijn er draadloze Carplay opties voor mijn radio? Zo ja welke en wat zijn jullie ervaringen?

Herperduin

Forumguru
Ola, ik heb de CarPlay in mijn 2019 OC3 nooit stabiel gekregen met geen enkel snoertje. Of het alleen aan snoertjes ligt weet ik niet maar ook met nieuwe originele Apple snoertje werkte het nooit goed. Ik ben ermee gestopt en gebruik de iPhone zelf wel als navigatie zonder het mooie grotere scherm.
Ik heb ook ooit een draadloze kit besteld bij alie en werkte prima maar ook weer niet stabiel. Ik verdenk eerder nog de usb poort van de auto. Ik had ergens gehoopt dat als ik nieuwere iPhone zou hebben met usb-c ipv lightning dat ik dan weer eens CarPlay zou proberen maar vrees met jouw verhaal dat het niet gaat helpen dan.

Ik moet zeggen dat ik CarPlay ook minder prettig vond functioneren qua opties bij Google Maps. Kan op telefoon zelf makkelijker alternatieve routes en dergelijke vinden dan met CarPlay variant. Dit laatste kan en zal uiteraard aan mezelf liggen.

Bovenaan Onderaan