CarPlay niet meer fullscreen na update ios26

Elly

Nieuw lid
Beste mensen, ik ben nieuw hier dus ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft. Zoals de titel al vermoed is mijn CarPlay weergave niet meer full screen en heb ik 2 zwarte balken ernaast. Heel vervelend. Het zal aan de iOS liggen van iPhone maar wellicht dat ik dit kan aanpassen in de auto zelf? Ik kan niks vinden.

gehaktbal

Forumguru
Je zou eens kunnen proberen om de aan/uit knop van je radio 20 seconden ingedrukt te houden. Je radio krijgt dan een harde herstart (er gaat niks verloren).

Mogelijk lost dit e.e.a. op.

niekz

Actief lid
Idem hier, zwarte balkjes boven en onder na update ios26. (O4 , sw1989) Ook nog zoekende naar een oplossing..

Berghuis

Donateur
Misschien al geprobeerd, maar op je iPhone via Algemeen > Carplay > en dan daar je auto verwijderen?
Zelf ondervind ik er geen problemen mee, ik zit dan inmiddels op iOS 26.1 bèta 2, maar met voor gaande versies van iOS 26 ook dit euvel niet gehad.

niekz

Actief lid
Hmja, het is niet heel storend. Ontdekte het toen ik eens een ander achtergrond kleurtje wilde proberen. Als je dan CarPlay opent oogt het wat vreemd.. oplossing: gewoon zwart gebruiken

Elly

Nieuw lid
Dankjullie wel voor de moeite. Hopelijk zal het snel opgelost zijn. Het is jammer om een groot scherm te hebben wat niet benut wordt. Mocht het in de toekomst opgelost zijn dan meld ik me.

hemi24

Forumguru
Ik dacht dat juist iOS 26 beter om zou moeten kunnen gaan met grotere schermen en meerdere hoogte/breedte verhoudingen?!?

Berghuis

Donateur
iOS heeft inderdaad een optie om slimmer om te gaan met je scherm, echter dit wordt toegepast op de weergave zoals die wordt getoond. Dus als er balken links en rechts zichtbaar zijn, zie Carplay dit niet en past hij de "Slimme weergavezoom" dus niet op het volledige Columbus scherm toe.
Zelf de optie direct uitgezet, alles wordt wel erg groot weergegeven namelijk. Onderstaande de optie die jij denk ik bedoeld @hemi24

IMG_1884.jpeg

Elly

Nieuw lid
Wilde een foto uploaden maar het bestand is te groot. Met slimme weergavezoom aan wordt het alleen nog kleiner haha. Ik heb nog een iPhone 11 wellicht ligt het daar aan? I.i.g. bedankt voor de support. Misschien dat een nieuwe update van de iPhone oplossing zal bieden.

jesse_s93

Forumguru
@Elly aangezien je het hebt over twee balken ernaast (wat ik interpreteer als links en rechts), zou het wel eens zo kunnen zijn dat je op je startscherm van het infotainment de tegel Carplay hebt toegevoegd in de 3x3 variant. Als je dan Carplay opent, dan wordt deze niet meer volledig scherm. Oplossing: Verwijder de Carplay 3x4 tegel van het startscherm en Carplay is weer volledig scherm.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Heb je daar een plaatje van?

@Elly Je kunt op jet telefoon kiezen met welk grootte je foto‘s upload. Een work around is om de foto’s naar jezelf te appen en de ge-appte versie te gebruiken.

jesse_s93

Forumguru
@Rallye zie dit topic van de duitse collega's, post #9: https://www.skodacommunity.de/threads/apple-carplay-fullscreen-geht-oder-nicht.134262/

De eerste foto is van het startscherm waarbij de widget van Carplay is toegevoegd als 3x4 tegel. Als je dan vervolgens naar Carplay gaat blijft hij dit formaat houden van 3x4 tegels. Zodra je de widget verwijderd van het startscherm, wordt Carplay (of Android Auto) weer volledig scherm.

Deze oplossing wordt in bovenstaande link ook in post #16 uitgelegd.

Elly

Nieuw lid
Nou de foto uploaden is gelukt, echter al het aangeboden aanbod aan oplossingen heeft geen resultaat gegeven. De meerdere oplossingen vanuit het Duitse forum hebben geen zin gehad. Meerdere keren hard gereset heeft geen zin gehad. En ook m’n bureaublad aanpassen heeft geen zin. Deze staat sowieso standaard op 2 x 2 tegels voor CarPlay, maar die heeft altijd zo gestaan. Ik denk dat het wachten wordt op een update van Apple. Ik wil Steve Jobs wel mailen maar ze hebben daar geen internet. Nogmaals bedankt voor de moeite mensen. Wordt gewaardeerd

Bijlagen

• 260aacae-e9e0-485b-8566-91a1b3bf9e44.jpeg
    260aacae-e9e0-485b-8566-91a1b3bf9e44.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 13
Bovenaan Onderaan