CarPlay mogelijk?

Weddje

Lid
hallo mederijders!

Ben sinds vandaag in het bezit van mijn 1e fabia! Overgestapt van n fiat Punto uit 2001.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om Apple CarPlay in te bouwen.
Voornaamste redenen zijn: bellen, spotify & Maps.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
 

Weddje

Lid
Rallay, dank voor je reactie en tip!

Zijn er ook opties zonder dat ik de waarde van de auto verdubbel Haha..

Wat zou zoiets kosten om in te laten bouwen incl antenne?
Had een budget van €200 - €300 euro in gedachten. Ben ik dan te optimistisch?
 

robvv

Senior Member
Maps op Carplay gebruik ik regelmatig en naar tevredenheid.
Ik heb geen Spotify, maar de eigen muzieklijst op youtube kan ik afspelen op de speakers van mijn auto (zonder jailbreak).

Met jailbreak kun je alles op beeldscherm van de auto zien (dus ook video's / televisie); maar ik zou zelf daardoor te snel zijn afgeleid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

Cordoba

Forumguru
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn er ook mensen die GPS of DAB-antenne gewoon achter het dashboard hebben liggen. Wat de mogelijkheden van autoradio (media/navigatie-center) betreft, dat verandert zo snel dat je dat het beste bij de leverancier (en zijn concurrenten) kunt checken. Ik heb er destijds voor gekozen om de krakende Pioneer te vervangen door een Alpine met instelbare verlichtingskleur en bluetooth te vervangen, waarbij ik ook een USB-aansluiting op de voorkant had, om een stickie met muziek in te steken. Dat kostte pakweg 150 euro, en dan nog een paar tientjes voor de achterspeakers die ik heb toegevoegd voor een betere geluidsverdeling.
 

Weddje

Lid
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn er ook mensen die GPS of DAB-antenne gewoon achter het dashboard hebben liggen. Wat de mogelijkheden van autoradio (media/navigatie-center) betreft, dat verandert zo snel dat je dat het beste bij de leverancier (en zijn concurrenten) kunt checken. Ik heb er destijds voor gekozen om de krakende Pioneer te vervangen door een Alpine met instelbare verlichtingskleur en bluetooth te vervangen, waarbij ik ook een USB-aansluiting op de voorkant had, om een stickie met muziek in te steken. Dat kostte pakweg 150 euro, en dan nog een paar tientjes voor de achterspeakers die ik heb toegevoegd voor een betere geluidsverdeling.

Dank voor je input Cordoba! Waar heb je de achterspeakers laten plaatsen?
 

Cordoba

Forumguru
Niet laten doen, zelf gedaan: in de 'harde' stukken aan de zijkant van de rollo achter de achterbank. Hier is ruimte voorzien voor ovale speakers, en ik heb daar gewoon een setje 2-weg speakers ingehangen. Helaas moest ik voor mijn uitvoering nog wel zelf de draden van de radio naar de achterspeakers trekken, en de extra pennetjes in de ISO-connector achter de radio drukken. Als je het netjes wil doen, is het best wat werk, maar je leert de auto zo wel beter kennen. Zo heb ik ook aan beide zijden in de kofferbak een origineel kofferbaklampje: de één was voorbereid en hoefde ik alleen maar in te klikken, de ander heb ik draden moeten trekken vanaf het lampje aan de andere zijden, maar kofferbakverlichting van 2 zijden is wel veel prettiger als je iets in het donker staat te zoeken.
 
Bovenaan Onderaan