Carkit via radio ?

nitroan

Nieuw lid
Werkt een nokia-carkit 91 via de radio, of heeft de radio
in dit hele verhaal niets te maken.

ps. hoe werk de carkit dan wel?

Okki

Donateur
Als je deze bedoeld, dan kan die eventueel aangesloten worden op de radio. Als je gaat bellen/gebeld wordt, gaat het radio geluid zachter(mute) en hoor je het geluid eventueel (mete extra kabels) via de speakers.
Normaal gesproken zit er alleen een luidsprekertje en microfoon bij.

Let wel: de houder is alleen voor oudere Nokia telefoons, je kan er echter wel een 'adapter' houder voor nieuwere bij kopen.

Voordeel is dat je telefoon ook wordt opgeladen, nadeel is dat het een groot apparaat is wat nogal eens in de weg kan zitten.

Ik heb dan ook een Parrot CK3100 besteld, moet je natuurlijk wel een blauwe tand gsm hebben...

Bijlagen

• 46001-14424947-nokia-carkit-91-origineel-kompleet.jpg
    46001-14424947-nokia-carkit-91-origineel-kompleet.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 28

Dutch4x4

Senior Member
Radio wordt inderdaad op mute gezet zodra je gaat bellen/wordt gebeld. Geluid kan over de autospeakers lopen of over de speaker van de carkit. Die laatste wordt dan helemaal rechts onder het dashboardkastje gemonteerd.

Zelf nog altijd erg tevreden over de CARK91 in de O1, ook al moet ik ervoor overschakelen op een oude Nokia (heb duosim). Geluid is onovertroffen in vergelijking met de Parrot, zeker voor degene aan de andere kant van de lijn.

Okki

Donateur
Klopt, geluid oude carkit (en oude telefoons) is goed.

Mijn oude carkit was echter voor zakelijk (vorig bedrijf), nu zit ik binnen en bel niet zo erg veel meer (bijna nooit). Dan is de Parrot een mooie oplossing. Ik heb nu nog een blauwe tand oortje (Logitech 19 euro), werkt goed, maar je moet hem wel altijd weer indoen, aanzetten, opladen, bij bellen toch weer je telefoon pakken enz.

Aangezien de nieuwe auto voor langere tijd is, leek mij de Blauwe Tand Papagaai wel een goede oplossing.

Dutch4x4

Senior Member
O, 't is ook zeker niet slecht hoor, een Parrot. En waarschijnlijk speelt het *kuch* iets hardere interieurgeluid van de ST ook mee. Maar zo glashelder als een CARK91 vind je ze zelden. Vind 't nog altijd jammer dat er geen verloopstukje is voor mijn Nokia 9300. Wel voor duizend andere Nokia's, maar niet die van mij...

Overigens was de komst van een Dension-houder voor de iPod een andere overweging om voor de ST op Bluetooth/Parrot over te stappen, in plaats van de CARK91 mee te nemen uit de Octavia. Twéé van die houders aan de middenconsole is natuurlijk echt te erg voor woorden, nog los van de vraag of er wel ruimte voor is.

Okki

Donateur
Heb wel een plaatje gezien op dit forum van een O2 met twee dingen (telefoon en pda?) boven elkaar. Soort stereo torentje.

morrie

Nieuw lid
Ik heb navraag gedaan bij mijn monteur maar zij verteden dat dat ingewikkeld en duur wat. Pas vanaf de OII is dat toepasbaar. Toch begrijp ik uit julli verhaal dat dit zonder meer kan. Weet iemand wat het aansluitschema is van (een stekkertje van) de cark91 naar de symphony?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />
O, 't is ook zeker niet slecht hoor, een Parrot. En waarschijnlijk speelt het *kuch* iets hardere interieurgeluid van de ST ook mee. Maar zo glashelder als een CARK91 vind je ze zelden.

[/ QUOTE ]

die affabriek dingen van mercedes zijn anders ook wel SUPER, in onze e-klasse steekt zo een ding, kan je zelfs via de boordcomputer alles regelen qua bellen, telefoonboek doorlopen, nummer intoetsen, als je gebeld wordt verschijnt de naam van het contact op het schermpje.

Wel spijtig dat je geen sms-jes kan lezen via het spul.

Bovenaan Onderaan