Amundsen Carkit kwaliteit

caphex

Nieuw lid
Ik heb sinds eind vorige jaar een Superb II, bevalt prima, maar de carkit werkt iets minder.

Sowieso is de stemherkenning een drama, maar dat is weer iets anders.

Wat me wel enorm stoort is dat altijd als ik de voicemail bel (Vodafone) en ook heel af en toe normale telefoon gespreken het bijna onverstaanbaar is omdat het klinkt dat het volume veel te hoog naar de speakers wordt gestuurd (soort geknetter).

Iemand hier ervaring mee en hoe dit is op te lossen ?

Ik heb nog gewoon garantie, maar wellicht is het iets simpels..
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Geen ervaring met dit systeem, maar het lijkt me dat dit gewoon in te stellen moet zijn, de vraag is alleen waar en in welk menu?
 

andrehj

Forumguru
@caphex: Welke carkit heb je? (schrijf het typenummer op van de module onder je bijrijdersstoel). Dan kunnen we daarna verder kijken.
Ikzelf heb overigens uitstekende ervaringen met de af-fabriek carkits. Eerste de 3C8 035 730 B, en daarna met de "D" (incl Wifi) uitvoering. Spraakkwaliteit is altijd perfect, zowel in combinatie met een Amundsen, als met een Columbus.
 

motorfrits

Nieuw lid
Zou graag weten welk merk het beste past bij mijn skoda met amundsen carcit.
Ik krijg dezer dagen mijn yeti op kenteken en moet toch een nieuwe tel kopen
 

AndreM

Forumguru
Ben je hier nieuw en heb je een vraag? :jaja:
Stel je dan eerst voor!
Dan beantwoord hier een van de vele Skoda fanaten jou heel graag. :koffie:

P.s. Voorstellen doe je in de Meet & Greet :thumbsup:
 

B@s0302

Senior Member
@andrehj werkt mijn Octavia met dezelfde carkit want gesprekskwaliteit is bij mij ook ontzettend slecht. 50km/h klinkt volgens de andere kant als 160km/h dus.. Zet overigens de blower standaard al uit als ik moet bellen!:(
 

andrehj

Forumguru
@B@s0302: Sorry, mijn kristallen bol is net gisteren kapot gevallen, dus je zult even iets meer moeten vertellen. Wat voor auto heb je precies (bouwjaar) en welke carkit zit er onder de bijrijdersstoel?
 

B@s0302

Senior Member
Vandaar al die hagel dus.. Sorry :bloos:
Heb een Octavia Combi van zomer2015.. Nummer carkit ( onder de stoel dus? ) moet ik morgen even spieken want vriendin heeft nu de auto mee.
 

andrehj

Forumguru
Vandaar al die hagel dus.. Sorry :bloos:
Heb een Octavia Combi van zomer2015.. Nummer carkit ( onder de stoel dus? ) moet ik morgen even spieken want vriendin heeft nu de auto mee.
Als de auto van 2015 is, is het een O3. Die heeft een heel andere carkit dan een S2 en O2. Dan kan ik je dus ook niet helpen.
 

Altos

Banned
Bij onze O3 zijn de volgende telefoons met succes aangesloten geweest en gebruikt naar volle tevredenheid: Apple iPhone 4s, 5s, 6s, Sony Z2, Lg G4.
Allemaal zonder ruis, storing, oversturing of geknetter.
Ook de blower hoeft niet uit en staat op de AUTO stand (climate control)
Ik denk niet dat het probleem persé in de carkit te zoeken is.
 

AndreM

Forumguru
@caphex was niet voor jou bedoeld maar voor motorfrits. ;)

Zoals je weet wordt voorstellen hier gewaardeerd en weet we ook gelijk waar we het over hebben (welke auto, uitvoering, kleur banden, velgen, diesel, benzine enz. :D)
Dan hoeft @andrehj zijn glazen bol niet te lijnmen en @Altos schuur vol met telefoons niet te testen. :maakmegek:

Maar terug te komen op jou probleem, zou ik naar de dealer gaan als je nog garantie hebt.
Dan wel aangeven dat je het ook met een andere telefoon heb getest met hetzelfde resultaat.
Zelf heb ik een Sony Xperia Z en heb er geen problemen mee in mijn O3.

Suc6 :thumbsup:
 

motorfrits

Nieuw lid
Hallo heb mij dezer dagen voorgesteld, wacht nog op het kenteken voor mijn yeti 2l diesel. is een ingevoerde uit Belgie.
Deze moet mijn lease auto vervangen omdat ik binnenkort met pensioen ga.
dus ook een telefoon kopen want die is ook van de firma.
 
Bovenaan Onderaan