carkit aan Skoda symphony

Reintje

Nieuw lid
In mijn auto zit nog de orginele Skoda Symphony. Nu kwam ik op marktplaats een carkit tegen voor mijn mobiele telefoon. Een oude siemens koelkast, zeggen ze. Maar goed alles zit op zijn plaats maar ik heb niet het schema van de aansluitingen op de achterant van de radio. Wat is de pos. stroomdraad, de mute aansluiting, de speakers. Er kunnen drie combi-stekers in. In de bovenste zit niets in. Wie kan mij verder helpen om de laatste draadjes goed aan te sluiten.

Dit printje heb ik altijd in mijn gereedschapskist zitten. Hier zitten alle draden op. Let op! Bij de vag groep zitten de geschakelde plus vaak precies omgedraaid met permanente. Ik ken jouw auto niet, dus ik weer niet zeker of je iso blokken hebt zitten aan de achterkant.
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Alles wat met stroom te maken heeft is vaak een zwart blokje, die van de speakers is vaak een beetje rood/bruin achtig.
Wat heel erg helpt is een simpele multimeter waarmee je in ieder geval makkelijk een plus draad kan vinden. Als je de zwarte kabel van de multimeter op de buitenste ijzeren rand van bijvoorbeeld je aanstekeraansluiting houdt kan je met de rode draad van die meter makkelijk "prikken" waar je de 12 v aansluitingen zitten.

konijn

Nieuw lid
Ik heb aan de hand van dit schema een middagje zitten spelen in de auto, een Octavia combi. De carkit heb ik in principe wel functioneel maar ik zit nog met de speaker (Cark-91). Kan ik deze over de radio laten lopen door:

- De gele draad van de carkit te verbinden met de A1
- De kabel van de nokia speaker te knippen en te verbinden met C11 en C12?

Mijn toestellen, de 6310i's ondersteunen de ignition switch functie (toestelverlichting uitschakelen en lading stoppen om te voorkomen dat de telefoon de accu leegtrekt) niet dus heb ik de blauwe kabel niet aangesloten op de geschakelde 12v.

Bovenaan Onderaan