carculator.nl

jalex_h

Forumguru
Voor de lol even gekeken op www.carculator.nl
Als je je kenteken en jaarlijkse kilometers in voert en daarna aan geeft welke auto uit de VAG-groep je voorkeur heeft, krijg je 2 zuinigere (en milieuvriendelijkere) alternatieven voorgeschoteld.
Dus, hup mijn kentekenen en 30.000km/jr (zijn er eigenlijk 35K, maar die keuze bestaat niet) en wat komt eruit?
En Superb 1.4 TSI en een Fabia hatchback 1.2 TDI greenline.
Kennelijk vinden ze de Superb greenline geen passend alternatief voor een Superb 1.8 TSI :confused:

ppaddo

Lid
Ha, ik heb blijkbaar exact de goede auto gekozen, want hij raadt een Octavia Combia 1.2 TSI aan (en een Fabia, lekker alternatief! :biggthumpdown:)

Gerke

Forumguru
:uitlachen:Ik kreeg als advies om een Fabia Greenline aan te schaffen, raad eens waar ik nu in rijdt ?

Exciter

Administrator
Ik de octavia 1.2 tsi of fabia 1.2 tdi. Maar ze vertellen er niet bij, waar ik 19.900 euro vandaan moet toveren...

Cordoba

Forumguru
Ik vond de site wel lachen: het kenteken van mijn Fabia bestaat niet volgens de calculator. Ik kreeg ook een vergelijkbaar mailtje van Seat (omdat ik tot voor een paar maanden Seat rijder was) en daar kreeg ik wel wat alternatieven aangeboden voor mijn Fabia (herkende het kenteken ook) Alleen rekenen kunnen ze niet op die site: ik heb meer dan 9 jaar nodig om het de aanschaf terug te verdienen door middel van brandstofbesparing. De veel hogere afschrijving van een nieuwe auto, en het feit dat het dan verstandiger is om volledig casco te gaan verzekeren zijn dan nog niet eens meegerekend.

Kortom echt een 'serieus aanbod'.:biggthumpdown:

CharlesTucker

Forumguru
Ach, wel grappig inderdaad. Ik had het kenteken van m'n huidige auto (Zafira 1.9CDTI) ingevuld, en krijg als advies de Octavia Combi Greentech 1.6TDI, handgeschakelde 5-bak. En laat ik die nou net een paar weken geleden inderdaad besteld hebben :)

Oli4

Actief lid
Heb ook daar e.e.a. ingevoerd; opmerkelijk genoeg blijft de "aanbieding" ongeacht jaarkilometrage (10k t/m 40k) altijd op de 1.6Tdi 'hangen'.
Bij 10 tot 15k zou je toch eerder een benzine verwachten ??
(Vooralsnog blijf ik nog lange tijd duurzaam in m'n door JD aangepakte 2.0Tdi rijden).:winkie:

Bovenaan Onderaan