Caravanspiegels O3

SkodaManiak

Actief lid
Dat is toppie, ik baal al een paar jaar dat er voor mijn O2 en daarna voor mijn O2FL geen Emuks waren. Nu voor mijn in bestelling staande O3 Combi dus weer Emuk spiegels!!!:D
 

MaRco2

Forumguru
Ik heb die druppelvormige bolletjes (geen idee hoe ze heten), was al blij dat ze goed passen.

Anders blijf je wisselen (heb nog een set met van die bandjes om de spiegel heen, moet ik nog een keer verkopen) bij elke auto wissel, zelfs binnen hetzelfde merk past het niet altijd.
 

SkodaManiak

Actief lid
Ik heb die druppelvormige bolletjes (geen idee hoe ze heten), was al blij dat ze goed passen.

Ja klopt, die heb ik ook. Het nadeel is dat ze alleen aan het bovenste stukje plastic vast zitten. Maar je hebt wel gelijk: als je een andere auto koopt passen ze hoogstwaarschijnlijk niet meer....
 

erikkie

Senior Member
Ik heb die druppelvormige bolletjes (geen idee hoe ze heten), was al blij dat ze goed passen.

Anders blijf je wisselen (heb nog een set met van die bandjes om de spiegel heen, moet ik nog een keer verkopen) bij elke auto wissel, zelfs binnen hetzelfde merk past het niet altijd.

milenco Aero, die heb ik ook en die passen in ieder geval. Gekocht voor € 55 bij obelink.nl
geen ervaringen met andere spiegels, maar ze lijken mij OK.....
 

leo442

Forumguru
Ik heb nu de spiegels van Brunsgaard besteld en geleverd gekregen. Passen perfect door een speciaal door hun aangepast bevestigingsrubber op de boven rand van de spiegel. Ik heb de spiegels gelijk gemonteerd en zitten perfect en vast! http://brunsgaard.eu/index.php?sideid=138&hovedsideid=15
 

Bijlagen

  • SAM_1082_Converted.jpg
    SAM_1082_Converted.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 149
  • SAM_1081_Converted.jpg
    SAM_1081_Converted.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 145
  • SAM_1074_Converted.jpg
    SAM_1074_Converted.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 134

VWim

Forumguru
Blijft dat ook zitten met 250 km gejutter en tegenwind? Ik heb, als ik de website bekijk, meer vertrouwen in het type dat op 4 plaatsen vast zit.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen en naar de kosten van deze spiegel.
 

dirkkroneman

Forumguru
Mijn vader heeft de Milenco Aero spiegels gehad (eerst op Passat, later op MB E klasse) zelfde idee qua bevestiging en die zijn nooit losgeraakt hoor ;) (en geen 250 km maar eerder 4000 km!)
 

Gieltje

Actief lid
Die Milenco spiegels heb ik ook op de O3. Zitten als een huis en de originele spiegel blijft mooi vrij.
 

piet42

Nieuw lid
Blijft dat ook zitten met 250 km gejutter en tegenwind? Ik heb, als ik de website bekijk, meer vertrouwen in het type dat op 4 plaatsen vast zit.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen en naar de kosten van deze spiegel.

250 km/uur ? :maakmegek:
 

VWim

Forumguru
De reden dat ik 250 km noem is dat dit ongeveer de maximale afstand zal zijn tussen een tweetal stops. Dat doe je tenslotte gemiddeld zo tussen de 2 a 3 uur en dan kun je het even vastzetten of controleren.
 

oudeaost

Nieuw lid
Caravanspiegels voor O3. Na eindeloos en vruchteloos geprutst te hebben met mijn oude Special Mirrors (Repusel) caravanspiegels en de Milenco areo's die je er zo vanaf rukt, uiteindelijk bij Brunsgaard in Denemarken een set 4-punts spiegels besteld. Men heeft 2-punts en 4 punts spiegels speciaal voor de Octavia 3, en beweren dat beide types goed en stevig passen. Het is een kwestie van smaak welk type je kiest. (2-punts € 90,- en 4-punts € 100,- incl. verzendkosten) Omdat omruilen niet eenvoudig is op die afstand heb ik me eerst uitvoerig in het Nederlands laten voorlichten door Brunsgaard. Alle lof over hun geweldig goede voorlichting en service!
Je zet de 4-punts spiegels snel en simpel in elkaar, dat is éénmalig. De spiegel past zeer goed om de Octavia-spiegel en je zet hem met slechts 1 stelschroef muurvast. Geen beweging meer in te krijgen. Een mooie spiegel, mooi materiaal. Vanmiddag even snel een proefritje gemaakt, ze zitten prima, een lichte niet hinderlijke trilling maar het was windkracht 5. Het lijktt goed. En nee, ik heb geen aandelen bij Brunsgaard :)
 

Bijlagen

  • OctaviaIII-2.pdf
    95,6 KB · Weergaven: 78

MaRco2

Forumguru
Die Milenco spiegels heb ik ook op de O3. Zitten als een huis en de originele spiegel blijft mooi vrij.

Gelukkig wel, want de originele spiegels gebruik je dan toch het meeste.

Die verplichte caravandingen zie je toch weinig in (hooguit als iemand je gaat inhalen en of de bandjes geen stoeprandje o.i.d. raken (ik zet ze meestal wel zodat dit zichtbaar is).
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou dan gebruik ik ze ook regelmatig hoor, verkeer wat achter mij rijd in de gaten houden ;) Als je ze goed af stelt zie je er WEL een hoop in hoor :)
 
Repusels doen het prima op de O3 hoor.
 

Bijlagen

  • 7e3f975a-c07b-4179-93cd-e05b3820e222_TapatalkEditedImage.jpg
    7e3f975a-c07b-4179-93cd-e05b3820e222_TapatalkEditedImage.jpg
    1 MB · Weergaven: 61
  • b3df68fe-8de8-49f6-b5c1-62af56759a0f_TapatalkEditedImage.jpg
    b3df68fe-8de8-49f6-b5c1-62af56759a0f_TapatalkEditedImage.jpg
    1.010,3 KB · Weergaven: 55
Bovenaan Onderaan