Caravan Spiegels

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar goede caravan spiegels voor mijn Fabia 1,9 SDI combi.

Wie O wie?

Alvast bedankt,

Groet,

Kippetje
(gertjan)

nemo

Senior Member
Wat voor spiegels zoek je.
Spiegels die je aan je eigen spiegels klemt of spiegels die je aan je motorkap vastmaakt? Hoe breed moeten ze kunnen?

Beste Nemo,

Wij hebben een caravan van 180cm breed dus één spiegel breder als de bestaande spiegels is al goed.
Ik zoek spiegels die je op de bestaande spiegels klemt.
Geen spardbordspiegels of spiegels die op het glas worden gezet met een zuignap.

Groet,

Kippetje
(gertjan)

cvegreen

Forumguru
Wij hebben een week of 2 geleden zo'n set caravane spiegels verkocht dat je met van die rubberbanden rond je originele spiegels spant . Dat past toch op bijna iedere auto behalve dan de vectra 2 (als ik het niet mis voor heb) , die hadden spiegels die precies over gans de breedte van de wagen liepen , was wel mooi , maar er pasten zo geen spiegels op . Op een opel combo ,citroen jumpy past dat ook niet omdat de standaard spiegels te hoog komen.
sorry ff of topic .
Op die link van halfords staat er een mooi electrisch solex , vind het wel grappig .

Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik zoek een mede Fabia rijder, welke ervaring heeft met een bepaald type.

Alvast bedankt voor de reacties,

Groet

Kippetje (gertjan)

Ted

Forumguru
Ik heb ook een fabia combi sdi en rijd caravan. Op mijn buitenspiegels plaats ik twee caravanspiegels met rubberbanden. Ze trillen behoorlijk maar geven toch nog voldoende zicht. Overigens mijn caravan is ook 180 cm. Op de kleine spiegel zitten de rubberbanden kruislinks anders past het niet lekker!

Ik heb ook een fabia combi sdi en rijd caravan. Op mijn buitenspiegels plaats ik twee caravanspiegels met rubberbanden. Ze trillen behoorlijk maar geven toch nog voldoende zicht. Overigens mijn caravan is ook 180 cm. Op de kleine spiegel zitten de rubberbanden kruislinks anders past het niet lekker!
Beste Ted,

Ik vraag me af of je met zo'n breedte wel spiegels nodig hebt.
Want op triillende spiegels zit ik niet te wachten.
Welk merk en type gebruik je?
Groet,

Kippetje
(gertjan)

kcj

Actief lid
Ik vraag me af of je met zo'n breedte wel spiegels nodig hebt.
Ken je caravantrekker.nl al ?
Hier de link om uit te meten of je extra spiegels, volgens de wetgeving, nodig hebt.
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/spiegel.php
Zelf gebruik ik ook van die spiegels "met van die rubberbanden rond je originele spiegels spant" op de Roomster.
Mijn caravan is 1.98m breed : zonder kàn wel, maar mèt opzetspiegels is comfortabeler rijden. (of het zonder màg, heb ik nog niet uitgemeten)

Koen

Koen bedankt.
Meten is inderdaad weten! en inderdaad ik heb ze nodig, helaas.

Nu nog iemand met spiegels die perfekt passen op een Fabia.

Groet,

Gertjan

Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een OII 2.0 TDI.

Ik heb geen spiegels nodig en caravannen wordt een feest:grin:

Groet,

Gertjan
(kippetje)

kcj

Actief lid
k heb geen spiegels nodig en caravannen wordt een feest
(van Fabia 1.9 SDI naar O2 2.0 TDI)
Was het dan geen feest met de Fabia ? :confused:
Die lijkt me toch ook genoeg trekkracht te hebben ?

Koen

Beste Koen,

SDI was een klein feestje maar van 47Kw naar 103Kw scheelt een fiets.
Je moet de reakties maar eens lezen van mede forumleden over de trekkracht van de O2 2.0 TDI.
Daar kan (helaas) de Fabia 1.9 SDI niet aan tippen.
Ik heb trouwens meer dan 350.000 probleemloze kilometers met de Fabia gereden en lekker door Frankrijk getoerd met de caravan (kleine Kip Kompakt 37EK) tijdens de vakanties. Dus niets dan lof over de Fabia 1.9 TDI.
Maarja de O2 is ook wel lekker:529:

Groet,

Gertjan

kcj

Actief lid
Ja, dat zijn wel een aantal Kw's meer :smiley29:. Dat wist ik niet (weet de Kw's niet van buiten van de Roomster 1.6. Maar die voldoen ook ruimschoots voor mij met de caravan die we hebben).

Je moet de reakties maar eens lezen van mede forumleden over de trekkracht van de O2 2.0 TDI.
Ik lees niet alles op het forum : dat wordt wat veel. (da's een job voor de moderators :smirk: )

Veel caravanplezier met je compacte Kip.
En niet tè snel rijden :grin:

Koen

Bovenaan Onderaan