Caravan spiegels

Iemand al enig idee of en wanneer er emuk spiegels komen voor de kodiaq 2. Ik heb nu de milenco aero 4 en heb het vermoeden dat deze niet erg prettig vast blijven zitten op de kodiaq spiegels.

Groet michel

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou dat vermoeden dan eerst eens aan de praktijk toetsen alvorens in andere spiegels te gaan investeren...

Stefan_L.

Nieuw lid
Ik heb sinds juni van dit jaar de nieuwe Kodiaq 1.5 MHev in bezit en gebruik daar de Milenco Aero 4XL spiegels voor en naar volle tevredenheid. Ook zonder caravan met hoge snelheid geen probleem. Geen trillingen e.d.

De Emuk maatspiegels voor de Kodiaq II komen pas tussen juni en augustus 2025, dus wss net te laat voor zomervakantie :nono:
Van site: VW Tiguan 3. Gen. Frühjahr 2024/Skoda Kodiaq II ab BJ 12/2023: Zwischen Juni und August 2025

Bijlagen

• Screenshot 2025-04-18 at 15-12-50 Skoda - Emuk - Die sichere Verbindung.png
    Screenshot 2025-04-18 at 15-12-50 Skoda - Emuk - Die sichere Verbindung.png
    177,6 KB · Weergaven: 13

verbaant

Actief lid
Afgelopen week op de snelweg bij Antwerpen de rechter Milenco caravanspiegel kwijtgeraakt! zonder voorafgaande waarschuwing waaide hij er af en zag ik hem nog net onder de wielen van een vrachtauto vermorzeld worden…. Tot de Emuk’s voor de Kodiaq2 er zijn maar even op Marktplaats een setje Milenco’s aangeschaft. Ik hoop dat ze er zijn vóór de zomer…..Juli/Augustus klinkt niet hoopgevend…
PS Milenco Mirror F-pads gekocht maar die passen ook niet: richel niet op juiste plek

Als je de bevestigings blokjes met de f-pads erop alle vier apart (zonder spiegelstang) monteert en je drukt de bovenkant naar achter komt de rand van de f-pad wel in de richel van de bovenzijde spiegel te zitten, als je de bovenkant van het bevestigingsblokje tijdens het aandraaien/vastzetten naar achter blijft drukken, blijft de rand van de f-pad uiteindelijk toch wel redelijk in de richel van de spiegel zitten, maar heel mooi passen doet het inderdaad niet. Ik weet niet of de Milenco Aero Platinum misschien beter blijft zitten, die hebben grotere klem pads met een soort rvs veerpad erin (zie foto). Zoals hierboven geschreven zijn de Emuk voertuig specifieke spiegel aangekondigd voor juni-augustus (onder voorbehoud).

Bijlagen

• Platinum-pad_comparison_white-background-1.jpg
    Platinum-pad_comparison_white-background-1.jpg
    166,4 KB · Weergaven: 11

Canon-Eye

Forumguru
als je de bovenkant van het bevestigingsblokje tijdens het aandraaien/vastzetten naar achter blijft drukken, blijft de rand van de f-pad uiteindelijk toch wel redelijk in de richel van de spiegel zitten, maar heel mooi passen doet het inderdaad niet.
Dat is de manier inderdaad - zo goed mogelijk aandrukken tijdens het (begin van het) vastdraaien. Probleem voor de makers van die F-pads zit hem, denk ik, in de afweging tussen dun genoeg om in de gleuf tussen spiegelglas en behuizing te passen, en toch dik en sterk genoeg om 'm goed vast te draaien zonder dat je 'm molt...

Ik heb ze ook, gebruikt op de Fabia2 en nu op de Leon en nooit een probleem mee ervaren. Maar ik zet ze uiteindelijk wel zo vast als ik maar kan, met de vingers van beide handen tegelijk klemmend om het draaiknopje en de onderarmen als hefboom. Een tang erbij pakken durf ik niet aan, bang dat ik ze dan ruīneer...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan