Caravan spiegels / dakdragers

Rob-T6

Lid
Aangezien er weer steeds meer mogelijk is be; ik op zoek gegaan naar caravanspiegels.

Er zijn een aantal verschillende mogelijkheden, maar heeft iemand hier al goede ervaringen met een specifiek soort?

En als tweede vraag, wat zijn de verschillende mogelijkheden mbt. Dakdragers?
ik kom eigenlijk alleen universele tegen welke ook op ander types passen. Zijn er ook van die aerodynamische varianten?

Erik1977

Forumguru
Ik heb een S3 5 deurs uit 2016. Heb nu ook universele maar die trillen behoorlijk.
Mochten er hier goede suggesties zijn hou ik me aanbevolen.

En zijn de spiegels van een combi anders tov een 5 deurs??

De Stip

Forumguru
Bestel gewoon Emuk spiegels, dan ben je in 1 klap in het bezit van het beste dat er te koop is. Neem de XL spiegels met bol glas, super fijn en je kunt relaxed cruisen. O ja, de azijnpissers zullen zeggen dat ze alleen bruikbaar zijn op het model waar je ze tailormade voor aanschaft. Ja dat klopt, maar dat houdt dan weer in dat je ze prima door kunt verkopen op bijvoorbeeld Marktplaats.

@CDK mee eens toch?

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de vraag of je de tegenoverliggende kant/hoek goed hebt geplaatst...
Misschien kun je je vraag ook beter richten aan de klantenservice van Emuk?

Rob-T6

Lid
Als je ze helemaal aandraai lijken ze wel stevig te zitten, maar omdat er hier ervaringen zijn hoop ik iets te horen over hoe het bij andere zit

mwhite

Forumguru
ik heb ze ook.
moet idd wel even goed kijken hoe je ze monteert.
heb er zelf nog wat meer bescherm band op geplakt.
en maak voor monteren de spiegel goed schoon en soms even poesten.
zal volgende week ook even een foto maken dan gebruik ik ze weer.... 2 weken vakantie..

Rob-T6

Lid
Ondertussen heb ik contact gehad met de winkel en de fabrikant.
De ruimte hoort inderdaad niet bij de beugels.
De eerste set retour, naar de fabriek, en een vervangende set besteld.

Deze passen veel beter.
WhatsApp Image 2021-07-19 at 08.45.33.jpeg WhatsApp Image 2021-07-19 at 08.45.31.jpeg

mwhite

Forumguru
idd veel beter zo..
zo zitten ze bij mij ook..
nog geen foto gemaakt, inmiddels er weer vanaf zijn gesetteld op de eerste camping.

mwhite

Forumguru
hierbij de spiegels op mijn S3.
eea voorzien van extra rubber.

voor montage de spiegel schoon maken en even de meguiar's ultimate quik wax eroverheen..

Bijlagen

• spiegel 1.jpg
    spiegel 1.jpg
    273,3 KB · Weergaven: 31
  • spiegel 2.jpg
    spiegel 2.jpg
    865,3 KB · Weergaven: 31
  • spiegel 3.jpg
    spiegel 3.jpg
    725,1 KB · Weergaven: 30

Skoda_Pim

Nieuw lid
Gelijk de emuk spiegels aangeschaft dit jaar. Moet zeggen ze doen hun werk prima denk dat de prijs kwaliteit gewoon goed is.

De rit met de caravan was prima verlopen niks op aan te merken. De 1.8 tsi had geen moeite met de 1450 kg van de caravan. Door de 95kg kogeldruk lag hij er echt vast achter

Bakkertje

Forumguru
Ik gebruik de universele spiegels van repusel, bevalt me eerlijk gezegd ook prima.

Dakdragers heb ik van de Aldi voor de open dakrails (niet aerodynamisch en maken best wat herrie, maar die ene keer per jaar dat ik ze gebruik stoor ik me daar niet aan), voor de gesloten dakrails op de Passat heb ik dragers van Farad en dan de aerodynamische variant. Daar heb ik nog te weinig mee gereden om daar echt iets van te kunnen zeggen. Het past prima en zit ook goed vast. Kwaliitatief prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Ik heb de lage variant gekocht en dan is het best een gefriemele om spanbanden tussen de dragers en het dak door te krijgen..
1200x792.jpg

Bovenaan Onderaan