caravan ervaring

skodaarnhem

Nieuw lid
Ik heb een O2 greenline bsns combi met vaste trekhaak. Als ik mensen achterin heb zitten dan raak ik sommige verkeersdrempels. Mijn vraag is nu hoe stuurt of is de wegligging van deze O2 als er een caravan achter hangt.

Mijn volgende vraag is: kan de achteruitrijverklikker uitgezet worden als er een caravan/aanhanger achter hangt.

Ik heb een O2 Combi GreenLine bsns met vaste trekhaak. Als ik mensen achterin heb zitten dan raak ik sommige verkeersdrempels. Mijn vraag is nu hoe Stuurt van is de Wegligging of this O2 als er een caravan achter hangt.

Mijn volgende vraag is: kan de achteruitrijverklikker uitgezet worden als er een caravan / aanhanger achter hangt.

Je vraag is een beetje?? opgesteld. Mogelijk zijn er wat woorden misgezet?

Dat mbt de verkeersdrempel schijnt ene bekend probleem te zijn bij type 2. Ik heb nu direct hulpveren besteld.
Helaas kan ik geen andere vragen beantwoorden.

Suc6

hemi24

Forumguru
Falcon heeft je vraag m.b.t. het raken van de verkeersdrempels al beantwoord.
Met het sturen of de wegligging met een caravan is weinig mis in standaarduitvoering, alleen blijft het probleem van laag hangen en het hiermee gepaard gaan contact met drempels...
Na monteren van hulpveren zal de auto van achter iets hoger staan, maar dat is minimaal.
Qua wegligging ben ik eigenlijk weinig mensen tegengekomen die klagen dat het er na monteren van hulpveren op achteruit gaat.

De vraag over de achteruitrijverklikker: als de dealer alles netjes heeft geïnstalleerd en geprogrammeerd, worden de sensoren buiten werking gezet als er een stekker in de contactdoos wordt gedetecteerd...
Het programmeren was bij mij bij de aflevering vergeten, maar naderhand netjes verholpen; nu zie ik op mijn radio/navi-scherm netjes een auto met een aanhanger bij het achteruitrijden en geen balkjes aan de achterkant.

Falcon

Donateur
Bij mij is door de hulpveren er 2,5 cm aan de achterkant aan hoogte erbij gekomen en kon het nog hoger laten instellen, maar dan zou ik een hogere achterkant krijgen

ougie

Forumguru
Skodaarnhem, qua algemene rijeigenschappen met de O2 in combi met caravan staan er goede ervaringen te lezen in "verwante discussies"onderaan deze pagina.

Falcon

Donateur
/me veegt bril af... blijkbaar is die vies want hij had deze nog nooit zien staan onderaan een topic. Thnx!

Logic

Actief lid
Nog een kleine toevoeging betreffende de achteruitrijsensoren: het uitschakelen gebeurt volgens mij alleen bij het aankoppelen op een 13 polige aansluiting(ik heb ook een 7-polige gehad en die piepte de oren van het hoofd). En ik kan me van mijn vorige met dertienpolige herinneren dat die alleen de middelste twee sensoren uitschakelde, want toen ik een keer bijna schaarde met de vouwwagen tijden het achteruitrijden begon hij alsnog te piepen. Was best handig.......

Yeti Linka

Actief lid
Nog een kleine toevoeging betreffende de achteruitrijsensoren: het uitschakelen gebeurt volgens mij alleen bij het aankoppelen op een 13 polige aansluiting(ik heb ook een 7-polige gehad en die piepte de oren van het hoofd).

Volgens mij niet. Ik heb een 13 polige aansluiting. Als ik mijn fietsendrager op de trekhaak zet (7 polig) en deze via een adaptor aansluit krijg ik ook netjes de aanhanger in het display te zien. Hoor dan ook geen piepjes.

Weet niet hoe het is als je een 7 polig aansluiting heb.

hemi24

Forumguru
7 polig stekker in een adapter, veranderd natuurlijk niets aan de 13 polige stekker...

Heb even gekeken bij brink(thule) en ecs-electronics, maar beide vermelden bij zowel de 7 als de 13-polige set checkcontrol, uitschakeling mistachterlicht en uitschakeling PDC...

Volgens mij werkt het op een soortgelijke wijze als de controle van de lampen: weerstandsmeting via de polen, dus als er een stecker in de contactdoos is gestoken wordt er een ander weerstand gemeten, waardoor de controlemodule weet dat er een aanhanger (fietsendrager) achter de auto zit.

Als één en ander niet goed is aangesloten/geprogrammeerd of er een kabelset is gemonteerd welke dit niet ondersteund, gaat het natuurlijk niet werken...

Yeti Linka

Actief lid
Wat ik even vergeten was. In eerste instantie werkte het niet en bleef alles piepen als er iets achter de auto hing. Na een bezoek aan de dealer was alles opgelost.

skodaarnhem

Nieuw lid
de dealer was vergeten om de verklikkers in de computer uit te schakelen als er een stekker werd ingestoken.

Bovenaan Onderaan