De eerste 160 km met de caravan zitten erop. (heb nog 2 elektrische fietsen op de dissel en 1 mtb bovenop als we op pad gaan)
Vooraf had ik best wel mijn bedenkingen, zoals, hoe gaat de overgang tussen elektrisch en benzine etc. Maar het is me zeker niet tegengevallen. Wat me opvalt, de elektromotor heeft flink koppel, dus bij rustig wegrijden, eigenlijk al zonder gas te geven, gaat je caravan eenvoudig van z'n plek af. Bij de O3, was dat echt ff goed gas geven, met een versleten koppeling. Eenmaal op gang ging dat ook wel, maar dat de elektromotor zo krachtig is, is wel lekker, op een camping bij het manoeuvreren op de plek, of in de file etc.
Vooraf had ik de accu opgeladen en al snel op accu capaciteit behouden gezet.
Verder in de sportstand gereden en op de snelweg handmatig in z'n 5, zit die net boven de 2.000 toeren, net lekkerder voor de motor dan in z'n 6 (wordt ie warmer dan 105, althans, in 5e versnelling bleef temperatuur onder de 105 en in de 6e versnelling maar niet uitgeprobeerd hoe warm de olietemperatuur dan wordt)
Zeker bij de sportmodus, kan je nog vrij vlot vooruit als de elektromotor bijspringt.
Wat ook meespeelt, is het gewicht. Bij de O3 is de auto 400 kg lichter, dat merk je met rijden, want nu had ik met het rijden op cruise snelheid niet perse het gevoel dat ik een caravan meesleepte. De O3 wilde echt nog wel even meedeinen, want de caravan en de auto waren even zwaar.
Verbruik is bij circa 90 km/u 1 op 10,5. Wat vrachtwagens ingehaald, verbruik kan vast zuiniger, maar dat interesseert me met vakantie niet zoveel dat ik er echt moeite voor doe. (beter opletten op de navigatie had me al 20 kilometer omrijden bespaard haha)
Kortom, de hybride ook deels gekocht vanwege de caravan (betere gewichtsverdeling door zwaardere auto , maar vanwege caravan en beperkte actieradius ook niet volledig elektrisch willen rijden) en dat is me tot nu toe best wel positief bevallen.