Car Audio Install Skoda Rapid

Nelis

Lid
Goedenavond leden,

ik gok er op dat ik hier goed zit om mijn vorderingen met jullie te delen.

Mama wilde een nieuwe, grotere auto dus Papa wilde een nieuwe grotere geluidsinstallatie :thumbsup:

De auto is een Skoda Rapid Active Go 1.2 TSI geworden en tot nu (03/05/2013 eigenaar geworden) moet ik bekennen dat dit een puik wagentje is.

De audio is geworden
2 Compo sets Hertz HSK 165 XL
2 Kickbass sets Hertz HV 165 L
2 Subs Hertz HX 250 D
1 Audison LRx 1.1
1 Audison LRx 4.1
1 Kenwood KDC-BT60U

Zo en daar kan Papa voorlopig mee uit de voeten.

Ik wil eerst gaan draaien met de Compo`s voor en achter mocht dat niet bevallen, mischien alleen Kickbass achter.
De deurpanelen wil ik graag zo houden, er is genoeg ruimte daarachter om 1 speaker kwijt te kunnen.

Ik ben reeds klaar met dempen (foto`s volgen), a.s. Donderdag of Vrijdag krijg ik de bekabeling binnen.
Tussendoor nog een beetje werken dus de vorderingen gaan niet al te snel maar liever langzaam en naar m`n zin dan huphup en na een jaar of 2 van frustratie je stuur opvreten zeg maar:rage:.

Dat was het voor nu, misschien tips iemand of ben ik op de verkeerde plek met m`n topic, misschien ergens anders op het forum waar wat dieper op de materie wordt ingegaan ( ik heb zelf nog wel de nodige vragen vandaar), ik merk het wel.

Fijne avond verder,
Groet Niels
 

Nelis

Lid
Dat wordt waarschijnlijk Peltor gehoorbescherming oid, nee gekheid ook op laag volume goed te gebruiken deze spullen.
Morgen ff wat foto`s posten, MDF halen voor in de koffer en voor de speakerringen en de tijd hé, waar is de tijd
 

Nelis

Lid
Zo daar zijn we weer, Woensdag papadag, altijd leuk met die kleine. Zoals belooft volgen hier de foto`s tot zover, er ontbreekt het een en ander maar alles is wel duidelijk zo denk ik.
Dat krijg je als je ongevraagd de camera leeg gooit, heerlijk die vrouwen, ik hou van ze . . . :tongue:

Foto`s van de wagen post ik ook bij meet & greet, zodra ik erachter ben waar mijn vrouw ze heeft verstopt.
 

Nelis

Lid
Ik zie net dat ik foto`s max 1mb kan uploaden, beetje jammer, ik gaat eerst ff resizen dan.






Tot later weer:rage:
 

Nelis

Lid
Ok daar gaan we weer, zoals te zien hier de deurbekleding rechtsachter, links idem, en voor, bij mij het enige verschil de raambediening, die is electrisch
P1080106.jpg
 

Nelis

Lid
Bekijk bijlage 17902
OK eerst tekst dan foto`s ook goed, excuus
Ik ben begonnen met de handgreep open te maken waarachter 2 Torx bouten zitten die het paneel op de deur vastzetten (rood) Daarna de raamslinger los gemaakt (rood) en als laatste aan de onderzijde van het paneel een plastic M10 boutachtig iets een halve slag gedraaid (rood) waardoor je ruimte krijgt tussen het paneel en de deur.
Nu kon ik het deur paneel op de goed plekken (groen) met korte, krachtige rukjes los krijgen van de deur, het paneel een beetje omhoogwrikken (het hangt nl. in je raamrubbers) en ja hoor los die handel
 

Bijlagen

  • P1080126.jpg
    P1080126.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 86

Nelis

Lid
de raam slinger zit heel makkelijk vast een soort schuifring
 

Bijlagen

  • P1080109.jpg
    P1080109.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 70
  • P1080117.jpg
    P1080117.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 65
  • P1080118.jpg
    P1080118.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 66

Cordoba

Forumguru
Zo te zien een tweeter boven in bij de deurhendel, en onderin een basspeaker in de deur. Voorin ook beiden in de deur zelf, of de tweeter in het dash? (de nieuwe Rapid is nog niet zo bekend hier)

Raamslinger zal wel het systeem zijn dat VAG al een jaar of 15 gebruikt: als je weet hoe het werkt is het simpel, maar als je het niet weet, zoek je je rot om de raamslinger er (zonder stukken) af te krijgen.
 

Nelis

Lid
de handgreep kun je openen met iets van plastic tegen beschadigingen, als je goed kijkt op de 2e foto kun je zien dat ik toch wat beschadigd heb, om bij de torx te komen moest ik toch wat verder buigen dan mogelijk was. Gelukkig zit de beschadiging van binnen en klemt het geheel heel sterk in de gele klemmetjes.
 

Bijlagen

  • P1080115.jpg
    P1080115.jpg
    46 KB · Weergaven: 104
  • P1080121a.jpg
    P1080121a.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 104

Nelis

Lid
Zo te zien een tweeter boven in bij de deurhendel, en onderin een basspeaker in de deur. Voorin ook beiden in de deur zelf, of de tweeter in het dash? (de nieuwe Rapid is nog niet zo bekend hier)

Raamslinger zal wel het systeem zijn dat VAG al een jaar of 15 gebruikt: als je weet hoe het werkt is het simpel, maar als je het niet weet, zoek je je rot om de raamslinger er (zonder stukken) af te krijgen.

De tweeter achter zowel als voor bij mij in de deur zelf, ik heb handbediende spiegels vandaar en ik vindt het zo ook mooier, alles uit het zicht.

Van de raamslinger was mij onbekend maar wel een mooi systeem
 

Nelis

Lid
Die kleine dondersteen wenst aandacht dus ik ben er vandoor, wordt vervolgd.

@ cordoba ik begin zonder bass in de deuren, de 2 woofers leveren m.i. genoeg druk van achteren
 

Cordoba

Forumguru
Als je weet hoe dergelijke constructies in elkaar zitten is het simpel, maar de 1e keer is ff klooien. Ik heb een aantal jaren terug een kunststof setje interieurgereedschappen aangeschaft. Na een poosje blijkt dat ik dit één van mijn meest gebruikte gereedschappen is. Kosten voor een setje ca. 20 euro, en te koop bij webshops en automaterialen zaken (in verschillende kleuren), voordeel is dat je niet zo snel iets beschadigt als bij metalen versies.

Setje:
pict0964.jpg
 

Nelis

Lid
Kijk daar kunnen we wat mee, ik ga van de week ff ergens zo`n setje halen, de panelen gaan er nog meerdere malen op en af vandaar. Thanx
 

Nelis

Lid
De kabel om de deur te openen kun je loshalen door het witte klemmetje dicht te knijpen waarna je deze er uit kunt halen, de kabel kun je een halve slag draaien waarna deze ook los is
 

Bijlagen

  • P1080126a.jpg
    P1080126a.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan