Canbus - geschakelde plus

dronckaert

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een Fabia Combi Greenline 2011 geleast. Omdat ik regelmatig bel in de auto heb ik voor mezelf een Parrot MK9100i aangeschaft. Met een ISO2Car werkt alles perfect, alleen werkt de auto met het CANBUS systeem en heeft daardoor geen geschakelde plus. Mijn Parrot staat dus altijd aan.

Dit heb ik geprobeerd op te lossen door er een Ignibox tussen te zetten, maar dat is echt een ramp. Hij springt pas na een paar minuten aan en springt spontaan uit als je een kwartiertje rijdt. Soms na een half uur.

Ik heb hem er dus maar weer tussenuit gesloopt en heb besloten om een draad te trekken, maar hoe? Het moet wel op zodanige manier dat de boel een beetje fatsoenlijk is te demonteren. De auto moet namelijk over een paar jaar weer terug naar de leasemaatschappij. Ik zie hier op het forum wel wat dingetjes staan, maar ik kan er nog niet veel mee. Hoe sluit ik die draad aan op de zekeringenkast. En waar? Is er iemand die mij op weg kan helpen? Liefst met wat fotootjes erbij!

Alvast bedankt!
 

nomad

Senior Member
Check even bij je dealer of in de manual, in de Octavia is 15 een geschakelde plus. Dan kun je zo een geschakelde plus trekken naar je carkit.
 
Kunt hem ook gewoon aansluiten op de cd-wisselaar aansluiting van je radio (als die erop zit en je geen wisselaar aangesloten hebt). Radio gaat aan met het contact, en de parrot gaat aan met de radio) Sleutel uit contact, radio uit, parrot uit!
Hoeven er ook geen lange kabels getrokken te worden naar de zekeringenkast. Alleen kabeltjes achter de radio en 1tje wegleggen voor de microfoon!
 
Bovenaan Onderaan