Camera inbouwen Aliexpress

Lackops

Nieuw lid
goedendag,

Sinds kort ben ik het bezit van een Octavia Hatchback. De auto is een leaseauto van een ex collega, tijden het kiezen heeft hij geen camera als optie gekozen. Nu wil ik zelf 1 installeren en heb ik op aliexpress een aantal gezien, heeft er iemand ervaring met deze camera's en moet deze nog gecodeerd worden of het is gewoon plug and play ( zie de link voor de camera die ik op het oog heb)

 

EdK

Forumguru
Jij zegt het ik dacht het meteen @hemi24

En ja je bent iets duurder uit, MAAR je hebt wel een OEM camera die meteen past en werkt zonder veel poespas en ellende
En helemaal als je hem meteen laat inbouwen door Antera die hem dan ook meteen codeert
Kan je met 100% zekerheid zeggen dat je daar dan wegrijd met een werkende camera
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb een camera van AliExpress in mijn Octavia hatchback gebouwd. Plug and play inclusief bewegende lijnen. Coderen niet nodig dus. Kostte iets van 50 euro.
Beeldkwaliteit is waarschijnlijk beter van een originele maar voor deze prijs prima.
Installatie was niet zo moeilijk.

Stuur anders even een pb als je meer wilt weten. Zal zo de link nog even opzoeken naar de camera die ik heb
 

1983jeroen

Forumguru
Wat foto's van de inbouw
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230313-205842~2.png
    Screenshot_20230313-205842~2.png
    1,8 MB · Weergaven: 138
  • Screenshot_20230313-205850~2.png
    Screenshot_20230313-205850~2.png
    1,1 MB · Weergaven: 134
  • Screenshot_20230313-205837~2.png
    Screenshot_20230313-205837~2.png
    1,3 MB · Weergaven: 135
  • Screenshot_20230313-205825~2.png
    Screenshot_20230313-205825~2.png
    793 KB · Weergaven: 136
  • Screenshot_20230313-205831~2.png
    Screenshot_20230313-205831~2.png
    1 MB · Weergaven: 142

Lackops

Nieuw lid
En ja je bent iets duurder uit, MAAR je hebt wel een OEM camera die meteen past en werkt zonder veel poespas en ellende
En helemaal als je hem meteen laat inbouwen door Antera die hem dan ook meteen codeert
Kan je met 100% zekerheid zeggen dat je daar dan wegrijd met een werkende camera
Bedankt voor je reactie! Eerlijk gezegd is dit iets waar ik niet al teveel geld aan wil uitgeven aangezien de auto toch weer over +- 1 jaar weggaat vandaar ook de keuze om het maar zelf te proberen en hopen dat het lukt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Lackops

Nieuw lid
MQB-cam A moet je hebben

... Sinosmart Canbus Omkeren Dynamische Traject Parking Camera Voor Skoda Octavia Volkswagen Tiguan 187B 280 Mqb Pq Audi A5 Q5 Q2..
Ziet er goed uit! Ik heb youtube een beetje afgezocht en denk wel dat dit m wordt! Zit echter alleen met de bekabeling rond het dashbord hoe ik dat moet doen. Als ik er niet uitkom zal ik u een PM sturen :)
 

1983jeroen

Forumguru
Als je dezelfde bestelt als ik heb is de bekabeling heel simpel. Je moet echt niet de camera bestellen die je zelf had gevonden.

Bij de mijne zit alles erbij om hem zo aan te sluiten.
Er zit een verloopstekker bij die je tussen de bestaande bekabeling zet en de radio. Daar sluit je de camera op aan.
Daarna werkt alles meteen.

Heb wel eerst getest of het echt plug and play was voor ik de camera helemaal inbouwde door eerst de radio uit te bouwen en de camera zo even aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Hi, ziet er top uit, mag ik vragen hoe je de kabel vanaf de camera naar de camera-in aansluiting hebt gebracht? moest je veel delen verwijderen om de kabel door te kunnen voeren?
 

1983jeroen

Forumguru
Je moet wel de plastic kappen van de klep van de kofferbak losmaken en 1 achterin de auto om daar de kabel op te pakken. Verder beetje zoeken om de weg naar voren te vinden. Ik heb daarvoor niets meer verwijderd behalve de radio unit.
 

Skodadriver87

Actief lid
Hi @1983jeroen ,

Past deze ook op een octavia combi 2014?1.6tdi greenline

Ik ben ook aan het kijken voor zo’n camera van sinosmart. Heb daar ook een goede dashcam van. Had ze gemaild maar zij zeggen dat de 2014 afgeraden wordt. Gok dat dat met de MIB te maken heeft.

Heb jij er inmiddels een gevonden die plug and play is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hi. Handig zo'n handleiding vh forum. Zeer gedetailleerd.
Helemaal plug en play is het helaas niet.

Komende week laat ik de admunsen decoderen door een forumlid.

Hopelijk draait hij dan in 1x
 

Skodadriver87

Actief lid
@gerlofboy

Welke heb jij uiteindelijk besteld dan?
Die van jeroen1983 zou volgens de verkoper sinosmart niet passen omdat deze niet aan de mib past van 2014 of jonger. Mocht het je wel lukken hoor ik het graag.
 

Rallye

Forumguru
En volgens mij is van vroege Octavia III’s het gat in de achterklep boven de nummerplaat kleiner.
 
Sorry voor de late reactie.
Ik heb 1 met de camera boven in de kentekenplaat verwerkt.

Was met een gele plus en 2x rode draad qua aansluiten.
Hemi 24 heeft afgelopen week mijn admunsen onderhanden genomen met vcds:giggle::thumbsup: (dat was top!)

Er zitten ledjes in de camera die non-stop branden als de verlichting aanstaat... best vervelend.
Ik laat het voor wat het is... maar als ik de foto`s van jou bekijk, veel handiger met voorbereide kabels.
 
Bovenaan Onderaan