Business Edition verlagen en RS4 velgen?

Wiseguy

Actief lid
Hallo allemaal..... long time no see... :)
Dit is weer de eerste post van mij sinds een jaartje of 3 geleden denk ik....

Ik heb een hele tijd kunnen genieten van mijn O2 Elegance 2.0TDI, maar ik begin het einde van de leasetermijn weer in zicht te krijgen, dus ik ben me aan het orienteren op wat mijn volgende auto zal gaan worden....

Op dit moment is mijn keuze voorlopig even blijven steken op de:

- O2 2.0TDI Business Edition + verlagen + getinte ramen + BT telefoonvoorbereiding
- De nieuwe Superb --> even afwachten wat de prijzen en bijbehorende uitrustingsniveaus zijn.

Ik ben vanmiddag even naar de dealer gegaan om de meest recente brochure en prijslijsten mee te nemen. Op mijn vraag of de BE ook uitgevoerd kan worden met een sportonderstel en de pegasus velgen, kreeg ik te horen dat dat NIET mogelijk is.

Verlagen is achteraf echter wel mogelijk.... en aangezien het "sportonderstel" van de O2 slechts een verlaging betreft (zoals ik hier op het forum heb gelezen), kan ik de BE natuurlijk ook gewoon verlagen.....
De Pegasus velgen zijn dan wel weer aftermarket te krijgen, maar zijn dan wel heeeeeel erg duur.... dus zit ik er aan te denken om de oude RS4 velg van VW/Audi erop te laten leggen en de Vario velgen dus in te wisselen of er winterbanden om te laten leggen.....

Ik heb echter geen enkel idee wat voor kosten ik in gedachten moet houden als ik denk aan het laten verlagen + monteren van die RS4 velgen......

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand ook of de RS4 velgen wel zullen passen? (ze zijn wel te krijgen in 5/100 steek heb ik begrepen)....

Ik hoor het graag.

Groeten en fijn om weer terug te zijn....

Wiseguy

Porettuhcs

Senior Member
hallo...

Woensdag a.s. gaat mijn octavia combi (met al een sportonderstel) 3.5 cm naar beneden.

Vindt zelf het sportonderstel niet "sportief" genoeg. Met name op hogere snelheid. Zoek de foto's van _JC_ maar eens op die heeft zijn octavia combi ook laten verlagen. Ziet er zeer goed uit! Ik krijg er (net zoals _JC_) Apex onder. Kosten 285,00 euro zonder uitlijnen. De kosten van het uitlijnen zijn ong. 50,00 euro.

___JC___

Forumguru
Mogeh.

Jep ik vond het sportonderstel nog wat te slapjes dus heb Apex veren eronder laten zetten. Dat kan dus ook gewoon vanaf een standaard onderstel met hetzelfde resultaat. Let op, het wordt wel een beetje een stuiterbak.

Die RS4 velgen passen zeker op een O2 ze passen namelijk ook onder een Leon en die heeft dezelfde steek. Staan onder een Leon wel gruwelijk mooi maar ik moet zeggen dat ik ze nog nooit onder een O2 gezien heb.

Wiseguy

Actief lid
Ik heb op dit moment zelf ook al een sportonderstel, en dat vindt ik erg prettig rijden.... alleen omdat er op de BE geen sportonderstel te bestellen is, wilde ik graag de standaarduitvoering ongeveer evenveel verlagen als het sportonderstel doet.

Is het dan zo dat het sportonderstel niet te vergelijken is met een verlaagd normaal onderstel van de O2?

OK, kosten vallen dus nog wel mee (ongeveer € 335,00)..... inclusief velgen en banden moet het dan allemaal ook nog wel redelijk te betalen zijn.... zeker in de lease... ;)

Ik heb zelf ook nog niet eerder een O2 met RS4 velgen gezien, maar goed.... vind de velgen erg mooi en strak, dus denk wel dat dat goed zal staan.... :-) Nou alleen nog even uitvinden wat de dealer voor de standaard 16" LMV van de BE terug wil geven.... ;)

Mocht iemand nog ergens een O2 met RS4 velgen spotten, ff fotootje maken en hier plaatsen sta ik helemaal voor open.... :-)

___JC___

Forumguru
Heeft de O2 geen steek 112 in plaats van 110 ?

Dat durf ik niet te zeggen maar je kan RS4 (replica) velgen krijgen voor een Leon II en dus ook voor een O2. Voor een prijs kan je bellen met SEAT van der Velden in Benthuizen, SEAT dealer maar hij heeft heel veel RS4 replica's geleverd voor Leon's.

Wiseguy

Actief lid
Ik heb trouwens gezien dat er inmiddels een New RS4 velg is (7-dubbelspaaks), maar die kan me niet echt bekoren..... geef mij dan toch maar liever de strakke "oude" RS4... :-)

Wiseguy

Actief lid
Ik bedoel inderdaad de oude versie..... die nieuwe vind ik niet echt denderend om onder een O2 te zetten..... vind ze ook niet echt heel erg mooi moet ik bekennen.... alhoewel ze onder een Audi S4 wel erg goed staan...

Wiseguy

Actief lid
Neem nou gewoon de RS en verf de hemel wit Wiseguy:)

Nee nee..... je weet best dat de leasekosten dan te hoog uit gaan komen.... zeker omdat er op de BE heel veel opties zitten die ik op de RS erbij zou moeten nemen.... Hou er nou maar over op.... ;)

Wiseguy

Actief lid
@Vrooom: Ik heb voor de gein even gekeken waar ik op uitkom als ik toch de RS zou nemen, maar dan aangevuld met de dingen die er op de BE standaard op zitten en die ik er sowieso bij zou nemen..... dan kom ik op ruim 40K uit.... voor minder heb ik straks ook de nieuwe Superb 2.0TDI Elegance met Columbus en een paar extra dingetjes.... daarbij kom ik namelijk op een dikke 39K uit (met de voorlopige prijzen dan)....

Dus de RS is wat dat betreft nu toch wel degelijk definitief afgevallen.... sorry :D

Bovenaan Onderaan