Superb 3 Bumperbeschermstrip superb combi

Bart81

Forumguru
forumgenoten,

Heeft er hier toevallig misschien al iemand de bumperbescherming geplaatst op zijn superb combi?
Ben aan het twijfelen om dit ook te bestellen maar zou graag enkele foto,s hierover zien.

Iemand?

Bart81

Forumguru
Man man zoooooo erg !!! Dat moet pijn doen!

Thx voor de foto.

Heeft iemand miss zo een inox of rvs bescherming op zijn bumper hangen?

Dewinteb

Actief lid
@BBO, met welke snelheid is dit geweest? Ben zelf vorige week ook van achter aangereden, nog niet in de kuip gekeken....

Dewinteb

Actief lid
Dan ben ik benieuwd, bij mij was t zo rond de 30km/hr, van buiten niet veel zichtbaar...ga de kuipbescherming maar ns loshalen:thumbsdown:

Even on topic, ik had ook een zelfklevende folie op de bumper geplakt ter bescherming. Bij supersk..a.com staan rvs strips met foto's. Voor de hb vond ik het niet mooi/te opvallend.

dvon

Actief lid
Bedoel je zoiets? Beetje vies met de regen. Maar scheelt een hoop krassen. Gaat het toch mis, gewoon vervangen.

Bijlagen

• DSC06720-1.jpg
    DSC06720-1.jpg
    134,9 KB · Weergaven: 121

Dewinteb

Actief lid
@dvon, ja idd, mijn superb is bright silver, t valt mee moet ik zeggen. Bij supersk.was ze op een rode geplakt, dat was me te opvallend. Tnx voor de foto

Bandengate

Onderdeel van mijn koopovereenkomst is leveren op een set All Season banden van een A merk (Goodyear/Michelin)
Voor de Pegasus velgen zijn deze in Europa niet leverbaar. Wel in de Verenigde Staten. Dit heb ik aan de dealer al meegedeeld voor de koopovereenkomst werd getekend.

Gezien de levertijd van de Superb was dat geen probleem (...).

Vandaag kreeg ik onderstaande email van de dealer. De email is afkomstig van Goodyear.

De email werd door de dealer doorgestuurd met de begeleidende vraag. Wat vindt u hiervan?

Mijn antwoord: "Wat vindt u zelf".

Email Goodyear aan dealer

"Bedankt voor uw reactie. Het klopt inderdaad dat wij in de door u gevraagde maat geen all-season product voeren. Overigens zijn de all-season banden (enkel M+S markering en geen “three peak snowflake”) die door ons in Amerika worden verkocht niet vergelijkbaar met de producten die wij in Europa verkopen en produceren. Indien u toch specifiek een all-season product onder uw auto zou willen monteren dan kunt u overwegen om te downsizen naar 235/50R17 (vergelijkbaar met 215/55R17)."

cid:image007.png@01D1B81C.EC166220

Vertrouwende er op u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gevolgen
De auto staat helemaal rijklaar, maar in plaats van sinds 20 mei genieten van mijn nieuwe Superb Combi 2.0 TSI L&K is het wachten, wachten, wachten.
Al is het een luxe probleem.
Ik geniet elke dag nog met volle teugen van mijn huidige Superb Combi II 2.0 TSI.

Middag

Forumguru
Mooi verhaal, maar wat heeft dat met een bumperbeschermstrip te maken? Maar goed all season banden is een beetje hetzelfde als een nasi maaltijd bij de snackbar.. T is het net niet..

Sonck

Lid
Wat die beschermstrip betreft vind ik dat wel prijzig voor een doorzichtige strip
Bvb bij RAD een grote moto keten kan veel goedkoper zo een folie op rol kopen die je dan op maat knipt en die zelf nog steviger zijn dan de originele van Skoda.
Ik gebruik die om onderdelen op de moto te beschermen en ik ga die ook kleven op de bumper
En zeker ook net achter mijn trekhaak om zeker daar geen lakschoenen te hebben
Wat ik nu bij mijn A4 wel heb... Ik rij met een geremde aanhangwagen en bij het afkoppelen komt de trekhaak altijd terug wat naar voor en raakt hij daardoor dan de bumper waardoor ik nu bij de A4 vele kleine puntdak beschadigingen heb... Hopelijk maakt de lm hierover niet teveel drama ...

Nu wat die beschermfolie betreft zou die er eigenlijk standaard moeten opzitten want zo een horizontaal stuk lak aan een koffer raakt altijd bekrast en met de folie heb je nooit problemen ...

Bart81

Forumguru
Mijn moon white super combi 2.0 tsi 4x4 l&k gaat normaal gezien begin juli geleverd worden.
Nu zou ik graag nog zo'n metalen achterbumperbescherming bestellen.
Ik twijfel enorm welk van de 3 ik best zou nemen.

- gladde uitvoering blinkend metaal
- geribbelde uitvoering blinkend metaal
- glossy black geribbeld zwart

Zie bijlage.

Het zou me enorm helpen moesten jullie een eerlijke mening geven over welke van de 3 het mooiste zou uitkomen bij mijn bestelde wagen...

Alvast bedankt voor de meningen

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    275,5 KB · Weergaven: 72
  • image.jpeg
    image.jpeg
    494,5 KB · Weergaven: 72
  • image.jpeg
    image.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 75

Jan A

Actief lid
Mijn moon white super combi 2.0 tsi 4x4 l&k gaat normaal gezien begin juli geleverd worden.
Nu zou ik graag nog zo'n metalen achterbumperbescherming bestellen.
Ik twijfel enorm welk van de 3 ik best zou nemen.

- gladde uitvoering blinkend metaal
- geribbelde uitvoering blinkend metaal
- glossy black geribbeld zwart

Zie bijlage.

Het zou me enorm helpen moesten jullie een eerlijke mening geven over welke van de 3 het mooiste zou uitkomen bij mijn bestelde wagen...

Alvast bedankt voor de meningen
Ik zou in ieder geval niet voor glossy gaan. Daar zie ieder krasje op staan en ook al die dat ding ervoor, mooier wordt het er niet door.
Op mijn Caddy heb ik nu een beschermer in geborsteld inox en daar zie je nauwelijks krassen op. Alleen is de inox zelf van bedenkelijke kwaliteit, want al gauw zaten er roestvlekken op.
Dus ook daarvoor is het opletten.
Dan zou ik toch ook eerder voor een stevige folie gaan. Die is ook gemakkelijker te vervangen al hij lelijk wordt.

Cordoba

Forumguru
@Bartjanssens Ik zou in elk geval niet voor de gladde metalen versie gaan: de kans is vrij groot dat er op een gegeven moment toch krassen op de strip ontstaan, op een 'geribbelde' strip, heb je minder last dat de hele strip bekrast wordt.

Op een witte auto, is naar mijn idee de zwarte de mooiste, zeker als je meer zwarte details hebt (zwarte spiegelkappen, dakrails enz.).

dvon

Actief lid
@Bartjanssens Chroom vind ik juist mooier dan zwart. Er zitten meer chroomaccenten op de auto. Dat past mooi. Toen mijn Superb werd afgeleverd was alleen de gladde uitvoering pas verkrijgbaar. Anders had ik de geribbelde metalen genomen. En mochten er toch erg veel krassen op komen: ook deze beschermers zijn redelijk makkelijk te vervangen.

Frank

Forumguru
Heb de "chroom" (plastic) geribde op mijn O3. Auto had al veel Chrome accentjes, dus past goed.

Op de vorige auto had ik zo'n folie, maar dit is toch wat steviger

Bovenaan Onderaan