Bandengate
Onderdeel van mijn koopovereenkomst is leveren op een set All Season banden van een A merk (Goodyear/Michelin)
Voor de Pegasus velgen zijn deze in Europa niet leverbaar. Wel in de Verenigde Staten. Dit heb ik aan de dealer al meegedeeld voor de koopovereenkomst werd getekend.
Gezien de levertijd van de Superb was dat geen probleem (...).
Vandaag kreeg ik onderstaande email van de dealer. De email is afkomstig van Goodyear.
De email werd door de dealer doorgestuurd met de begeleidende vraag. Wat vindt u hiervan?
Mijn antwoord: "Wat vindt u zelf".
Email Goodyear aan dealer
"Bedankt voor uw reactie. Het klopt inderdaad dat wij in de door u gevraagde maat geen all-season product voeren. Overigens zijn de all-season banden (enkel M+S markering en geen “three peak snowflake”) die door ons in Amerika worden verkocht niet vergelijkbaar met de producten die wij in Europa verkopen en produceren. Indien u toch specifiek een all-season product onder uw auto zou willen monteren dan kunt u overwegen om te downsizen naar 235/50R17 (vergelijkbaar met 215/55R17)."
Vertrouwende er op u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Gevolgen
De auto staat helemaal rijklaar, maar in plaats van sinds 20 mei genieten van mijn nieuwe Superb Combi 2.0 TSI L&K is het wachten, wachten, wachten.
Al is het een luxe probleem.
Ik geniet elke dag nog met volle teugen van mijn huidige Superb Combi II 2.0 TSI.