Buitenspiegelverwarming

Even een vraag; is de functie van de verwarmde buitenspiegels bij de nieuwe O2 hetzelfde gebleven? Moet je deze met de hand (draaiknop) bedienen??? Waar ik mezelf nu op betrap is dat hij wel eens aan staat terwijl dit niet nodig is. Zo gaat de kwaliteit van de gloeispiraal erg snel achteruit. Zoals nu, na 4 jaar, het geval is.

Iemand ervaring mee?

deusjevo

Forumguru
De spiegelverwarming gaat toch alleen aan als je de achterruitverwarming aanzet en het knopje van de spiegelverstelling op "verwarming" zet?

rbo

Senior Member
Werkt ook zonder achter ruit verwarming, spiegel verwarming zal na een paar minuten vanzelf weer uit schakelen.

Dit is in België een aparte optie, heb ik mij laten wijsmaken... Het tekentje van de spiegelverwarming staat wel naast het draaiknopje, maar heeft geen functie...

Michel

Forumguru
De spiegel- en achterruitverwarming werken bij mij onafhankelijk van elkaar. De draaiknop van de spiegel heeft dus wel degelijk een spiegelverwarmingfunctie.

De Stip

Forumguru
De dealer heeft mij uitgelegd dat spiegel- en achterruitverwarming onafhankelijk van elkaar werken ivm het verbruik. Omdat ze natuurlijk graag in de groene cijfers eindigen, doen ze daar dus klaarblijkelijk alles aan. En dus zelfs ten koste van het gemak.
Ik rij nu sinds vorige week een O-2 en moet zeggen, tot volle tevredenheid. Toch zijn er altijd een paar dingen die je dan weer opvallen en de bediening van de spiegels is daar 1 van. Niet dat ik er wakker van lig, maar ergonomisch is het niet helemaal. Bij mijn vorige auto zat het in de buurt van de handrem en dat werkte wat makkelijker, plus de spiegels werden tegelijk met de achterruit verwarmd. Wat mij betreft had dat in de O-2 ook zo mogen zijn.

MarcoO2

Forumguru
Bij mij werkt het alleen samen met de achterruit-verwarming. Blijkbaar een verschil in pré-FL- en FL-model?

een combinatie met alleen de achterruit verwarming zou het mooiste zijn, alleen gebeurd dat nu niet. Hier hadden ze over na moeten denken...

MarcoO2

Forumguru
Juist uit het feit dat het eerst zo werkte en later niet meer, kun je afleiden dat er wel degelijk over nagedacht is.

Overigens heeft mijn linker buitenspiegelverwarmingselement het begeven, krijg morgen weer een nieuwe.

JvK

Lid
Volgens mij is het voor en na FL gewoon gelijk.
Spiegelstel draaiknop moet op het verwarmings teken staan. Anders doet ie het niet als je de achterruit verwarming aan zet.

MarcoO2

Forumguru
De stand waarin het knopje moet staan, is inderdaad gelijk. Het verschil zit 'm in wanneer het systeem werkt. Bij mijn O2 werkt de spiegelverwarming alleen als het knopje op het verwarmingstekenen staat, én de achterruitverwarming aan staat. Bij nieuwere auto's doet'ie het blijkbaar al als alleen het knopje goed staat, dus ook zonder dat de achterruitverwarming meedoet.

yup

Lid
Die van mij is van 2005 (Elegance) en die doet het onafhankelijk van de achterruitverwarming. Knop naar spiegelverwarmingstand draaien en het werkt.

MarcoO2

Forumguru
Bij mijn Elegance Attractive Business van eind 2008 is het dus gekoppeld aan de achterruitverwarming. Overigens zit er sinds vanmorgen weer een nieuwe in, dus alles werkt weer als een speer!

rbo

Senior Member
Bij mijn Elegance Attractive Businessline van eind 2009 FL is het dus niet gekoppeld aan de achterruitverwarming

hemi24

Forumguru
Was het niet zo dat beide onafhankelijk van elkaar werken, tenzij de spiegelverstelknop altijd in de verwarmingsstand staat, dan wordt deze geactiveerd bij elke start van de auto en/of als de achterruitverwarming wordt ingeschakeld.

Functie schakelt zichzelf automatisch uit na ca. 10 minuten (net als achterruitverwarming) en werkt niet bij een buitentemp > 20°C

EdK

Forumguru
Bij me RR werkte ze onafhankelijk van de achteruit verwarming en schakelde na een bepaalde tijd zelf uit
En had derhalve dan ook altijd de knop op spiegelverwarming staan
Nu bij Yeti geld excact hetzelfde als bij de RR en ook nu dus gewoon die knop lekker in de verwarmingsstand !

En als jullie de zoek functie zouden gebruiken, dan vind je er zeker nog één of twee topics over terug met veel info
Want één of twee jaar terug is er redelijk lang ook over gediscuseerd !

Bovenaan Onderaan