Buitenspiegels, achterklep combi, reserve wiel met band - diverse vragen

vanguard oxford

Nieuw lid
Dag allen,

Ruim 9500 km gereden met mijn nieuwe Superb. Nog steeds erg tevreden ! Dealer in Dordrecht had ook binnen een dag mijn kabeltje voor de Ipod binnen. Werkt prima, jammer dat je niet voor-achteruit kunt spoelen in podcasts tijdens het afspelen.


  1. Is het mogelijk dat de buitenspiegels inklappen zonder dat ik een seconde of 4 op mijn sleutel moet duwen bij het sluiten van de Superb ? Zou gemakkelijker zijn wanneer ze direct inklappen bij druk op de "sluit" knop.
  2. Wanneer ik de automatische achterklep sluit ( drukknop, automatische sluiting), stopt deze wanneer ik tijdens het sluiten instap. Ik moet dus wachten met instappen tot dat de klep helemaal gesloten is. Is dit een veiligheidsissue van Skoda ? Daarom ook niet op afstand te sluiten ?
  3. Heeft iemand een reservewiel + band beschikbaar ? Dat spuitbusje lijkt me van weinig nut bij een klapband ! 16" standaard.
  4. Wanneer worden de koplampen meegesproeid ? Volgens mij niet iedere keer wanneer je de voorruit sproeit.
 
1. Nee, niet mogelijk
2. Geen idee, het tempo van de klep is toch wel in te stellen? Zet je hem sneller?
3. Leaseauto? Of prive? Prive, dan leg je toch een winterband achterin
4. Idd, de eerste keer na opnieuw op contact sproeit hij ze mee. Daarna iedere 5e keer. Overigens is dit aan te passen via vcds, bijvoorbeeld na 1e en 10e keer..Of elke keer...
 

Witte Yeti

Actief lid
4. Idd, de eerste keer na opnieuw op contact sproeit hij ze mee. Daarna iedere 5e keer. Overigens is dit aan te passen via vcds, bijvoorbeeld na 1e en 10e keer..Of elke keer...
Of helemaal uitschakelen via VCDS als je geen Xenon verlichting hebt, dan mag het niet.
 
Je bedoelt dat je het niet uit mag schakelen als je Xenon hebt? Vanaf 1 april (meen ik) veranderd de regelgeving. Voor xenon is dan geen koplamphoogteverstellingen en reinigingsinstallatie meer nodig.
 

Witte Yeti

Actief lid
Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. In dit geval mogen de koplampsproeiers niet uitgeschakeld worden. Of deze regel gaat veranderen weet ik niet.
Zelf heb ik de koplampsproeiers uitgeschakeld omdat het een hoop verspilling is van de ruitenvloeistof en ik het nut ervan niet zie (Halogeenlampen)
 

andrehj

Forumguru
Als reservewiel kun je inderdaad verreweg het handigst een winterwiel nemen. En vergeet dan de reservewielkit 3T0071108 niet (bevat alles wat je nodig hebt om je auto te voorzien van een reservewiel, behalve het wiel zelf). Deze set kost € 49.50 bij de dealert.
 
Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen.

Proest... Ik me de blubber gezocht naar het knopje om de koplampen te verstellen (vind de Xenon-lampen wel erg ver schijnen) maar ik begrijp dat die zoektocht kansloos was! :cool:
 

jalex_h

Forumguru
Wat betreft die achterklep, als je rustig instapt en rustig je feur dicht trekt, stopt'ie niet. Maar doe je dat niet, dan wiebelt de auto en stopt de klep veiligheidshalve.
Voor het op afstand sluiten, zijn er twee optie's.
1: kufatec heeft hiervoor een module. Kost ruim 100 euro en een paar uur werk.
2: het schijnt mogelijk te zijn om dit met vagcom te regelen, op het vagcom subforum loopt hier een draadje over. Echter, ik heb nog geen bevestiging gezien dat dit ook daadwerkelijk werkt.
 

andrehj

Forumguru
Als reactie op 2: ikke wel. Die Kufatec module is niet meer nodig. Er is ook een uitgebreide thread over op skodacommunity.de
 

Cordoba

Forumguru
Wat het reservewiel betreft: je kunt in de zomer inderdaad een winterband als reserve gebruiken, en in de winter een zomerband. Heb je geen dubbele set, kun je er ook voor kiezen om een stalen velg (nieuw of gebruikt) te pakken met 'normale' band.
 
Ohhh..begrijp ik het nu goed dat het met vagcom te regelen is dat de spiegels automatisch inklappen bij sluiten van auto? Ben ik nog niet tegengekomen in vagcom:S
 
Bovenaan Onderaan