Buildthread Skoda Octavia III/5E RS Combi - Rio Red Metallic

MishaM

Actief lid
In mijn "even voorstellen" topic had ik aangegeven dat ik wat kleine "aanpassingen" wilde doen aan mijn RS. Dan kan ik daar net zo goed een topic van maken :).
Het merendeel van het werk doe ik overigen zelf. Gewoon omdat ik het leuk vindt om te doen.
Ik zal jullie gaandeweg updaten met wat ik gedaan heb, wat ik er van vindt en natuurlijk met een fotootje of twee :D


Ik had natuurlijk een wensenlijstje dat ik zal bijhouden:

Van buiten
  • Bredere velgen
  • Schroefset > Is binnen, moet er nog op > Eibach Pro Street S
  • Achterbumperbeschermer (zwart glanzend) > Besteld > Milotec
  • Zwarte logo's (zwart glanzend) > Is binnen, ben ik zelf aan het spuiten > Via Ali
  • Tint op de achterlichten > Folie is binnen, ga ik zelf proberen > Via Ali
  • Velgbeschermers > gedaan > AlloyGators laten installeren bij Wrapd.nl
  • Diffuser zwart glanzend > moet ik nog bestellen > wordt Rieger
  • Afneembare trekhaak > Is binnen, moet er nog op > Thule
  • Uitlaatsierstukken poedercoaten > misschien mat zwart (hangt van look met de diffuser af)

Motorisch
  • Uitlaatsysteem > GEDAAN > Syteem op maat door NM Parts: 3 inch enkel naar 2 x 2,5 inch achteraan. Vanaf turbo incl. HJS sportkat, met uiteindelijk 2 middendempers, 1 J-Pipe (tegen de resonantie) en 2 einddempers.
  • Inlaat traject> GEDAAN > APR Carbonio
  • Intercooler > misschien
  • Intercooler buizen > misschien
  • Turbo upgrade > Ga ik niet doen
  • Chippen op maat naar 400+pk > Ga ik niet doen, wordt ca. 350pk

Van binnen

Het interieur was ik redelijk tevreden mee.
Wel vind ik de carbon-"look" iets te plastic. Daar wil ik een matte carbon-look wrap overheen gooien (via Ali). Verder het interieur wat meer "bij elkaar trekken" (wat chrome details toegevoegd > via Ali). Wat extra USB aansluitingen zou ook fijn zijn. En ik overweeg wat lampjes te vervangen door LEDjes.
Verder ben ik wel geïnteresseerd in het achteraf uitrusten van wat fabrieksopties zoals de automatische achterklep.
Dat laatste lijkt niet heel complex om dat de daadwerkelijke motoren in de buizen zitten waar normaliter de gasdempers zitten. Als ik dus op een sloop een setje kan vinden incl. electra...
Daarnaast denk ik er nog over om een achteruitrijcamera te installeren.

En een fotootje van dag 1 (voor mij) :)

img_20170519_174943_hdr-jpg.59959
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Wow, wat een heerlijk kleurtje, zo zie ik ze niet zo vaak ;)
Hou ons op de hoogte met de aanpassingen van je ride, het liefst met foto's natuurlijk!
 

MishaM

Actief lid
Allereerst de AlloyGators. Samenvatting
: echt een aanrader :D
Die heb ik laten doen bij Wrap Destination in Hoofddorp (wrapd.nl)
Installatie duurde 2 uur. Niet omdat het daadwerkelijke werk zo lang duurde (ca. 1 uur), maar om dat de jonge die het geïnstalleerd heeft zeker wilde weten dat de banden netjes op spanning bleven.
Over Wrap Destination kan ik alleen maar enthousiast zijn. Klein bedrijf, eigenaar doet het werk zelf en is trots op zijn werk en bedrijf. Hij is eerlijk, netjes en super aardig.
Ik heb 160 Euro betaald voor de Gators incl. installatie.

Waarom heb ik dit laten doen? Omdat ik er zelf waarschijnlijk 4+ uur mee bezig was geweest, vond ik de extra kosten de moeite waard.

Dan over het product. Ook hierover ben ik enthousiast. Supersterk spul, daar prik je niet zomaar door heen. En bij mij worden ze onbewust goed "gebruikt". Zoals jullie kunnen zien in de de eerste post, moet ik bij mij in de straat parallel parkeren. Dat is op zich geen probleem. Maar zoals je ook ziet kantelen de stoep en de straat naar elkaar toe. Dan zijn de trottoir banden ook nog eens zo oud dat ze afbrokkelen en de structuur van een scherpe grindtegel hebben. Kortom, licht schampen is al grote schade.

Al met al, zijn deze AlloyGators voor mij echt een uitkomst. Naast dat het ook nog eens een kwalitatief goed (stevig) product is.
Ik zou ze blind opnieuw kopen en laten installeren.

img_20170620_170639-1296x2304-jpg.60130
img_20170620_170645-1296x2304-jpg.60131
 

MishaM

Actief lid
Wow, wat een heerlijk kleurtje, zo zie ik ze niet zo vaak ;)
Hou ons op de hoogte met de aanpassingen van je ride, het liefst met foto's natuurlijk!

Dank je, zal ik doen! Overigens leuk feitje: volgens de gegevens van het RDW zijn er 4 rode RSen in Nederland. En geziene Rio Red een meerprijs had van bijna 1000 Euro (bijna het dubbele van gewoon metallic) vermoed ik dat dit de enige is :). Ik heb wel al een aantal niet-RSen zien rijden in Rio Red.
 

CDK

Forumguru
Veel plezier met je RS, voor wat betreft je velgen...., je moet gewoon minstens 10cm van het trottoir vandaan blijven, dan heb je die narigheid niet ;) 400 + pk is wel erg lekker hoor, misschien bedenk je je nog :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Welkom. Smullen zo'n vRS!

Leuke plannen ook en het leukste is dat je veel zelf wilt gaan doen :D.

Ennuh, inderdaad beter op de velgringen ipv. je velgen!
 
Bovenaan Onderaan