Bugatti Veyron

LenK

Forumguru
Gisteren in Topgear. Ritje van Italie naar Londen met deze bolide.

De auto is inderdaad "unbelievable, astonishing etc etc"
Kan ik niet ruilen met Jeremy?

Motor 16 liter W16, 4 turbo's
Vermogen 1001 pk
Accelleratie 0-100 2.5 sec
Topsnelheid > 400 kmh
Prijs € 1.500.000
Verbruik 100ltr/10 min bij volle belasting

Waarschijnlijk de beste auto ooit voor nu en in de toekomst omdat het onbetaalbaar is om ze te maken. Het schijnt een prestige project alla de Concorde te zijn. Nooit winstgevend te produceren. Zelfs nu ie in productie is kost het maken van de auto meer dan dat ie opbrengt.
Bugatti%20Veyron%202%20-%20800x600.jpg
 

Octaviarijder

Actief lid
Waanzinnig gave race tussen de Bugatti en een Cesna, die nipt werd gewonnen door de Bugatti met daarin Jeremy Clarkson. Ik geloof dat de productiekosten van de Bugatti op 5 miljoen euro liggen, dus ze draaien dik verlies.
 
Ik heb de aflevering gisteren ook gezien. Vond het een van de beste.
- De wedstrijd met de Bugatti en de Cesna;
- Nigel Mansel in de Suzuki Liana (reasonably priced car) over het circuit.
Trouwens, best een idee om die Suzuki in te ruilen voor een Skoda!
 

Henny

Actief lid
Oh da's een oude aflevering natuurlijk. Bij een rtl of veronica zeker. Verschrikkelijk zoals dat afgekapt wordt. Gewoon naar de BBC kijken dan ben je veel eerder bij.
Als je Top Gear een beetje hebt gevolgd door de jaren heen, dan weet je dat Jeremy Clarkson alle Škoda's het liefst van het straatbeld wil weren hoor, dus dat zit er niet in dat daar een Škoda voor de Suzuki in de plaats komt.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Je moet Jemery ook totaal niet serieus nemen.

[/ QUOTE ]
Ja en zo'n wedstrijd ook niet natuurlijk. Zie je iemand al die afstand rijden en er op het laatst nog steeds fris en monter uitzien (ook al rij je Bugatti, na hoeveel was het? 1500km of zo kunnen ze je echt wel bij elkaar vegen)

Skoda voor circuit is slecht idee. Die auto wordt toch afgezeken tot en met, daar is die muffe Suzuki toch beter geschikt voor dan een Skoda.
 

Fabia

† In Memoriam
Vind het ook altijd zo frappant dat Jemery altijd wint /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Hij kan niet tegen zijn verlies.

Het schijnt een arogante zak te zijn heb ik me wel eens laten vertellen.

Maar die Buggati was een mean machine. Wat dacht je van een aantal radiatoren. Er was er zelf een voor het koelen van de assen.

groeten IBIFR
 

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Verbruik 100ltr/10 min bij volle belasting

Waarschijnlijk de beste auto ooit voor nu en in de toekomst omdat het onbetaalbaar is om ze te maken.

[/ QUOTE ]

De beste auto? Met zo'n verbruik? En omdat ie onbetaalbaar is ? /forum/images/graemlins/confused.gif

Daar is over te discussiëren......Dat ie bijzonder is dat staat buiten kijf, maar ik zou 'm voor geen prijs voor de deur willen hebben staan. /forum/images/graemlins/cool.gif

Geef mij maar een auto die lekker stil en rustig rijdt, een die een redelijk verbruik heeft, die weinig mankementen vertoont....... Juist ja: een S..... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jan_Hein</font><hr />

De beste auto? Met zo'n verbruik? En omdat ie onbetaalbaar is

[/ QUOTE ]
Het gaat niet om het verbruik of de prijs. Ze hebben alles uit de kast moeten halen om dat ding heel te houden bij dat vermogen, speciale materialen, speciale technieken.
Handgebouwd, prestige object van VAG. Dan kun je echt wel spreken van "de beste auto".
En ik zou hem ook niet voor de deur hoeven. Voor de dagelijkse praktijk is zo'n auto totaal onbruikbaar.
Maar ik zou toch echt geen nee zeggen als ik hem een weekendje mocht lenen (jamjam 0-100 in 2.5 sec).
 

Fabia

† In Memoriam
Zou een flitspaal je nog kunnen flitsen als je er met 300k/m of meer langs vliegt?????
 

LenK

Forumguru
Hebben ze bij Topgear ook een keer getest. Als ik met goed herinner was 210 of 240 snel genoeg om een lege foto op te leveren. /forum/images/graemlins/945.gif
 
Bovenaan Onderaan