Brommend geluid na starten warme motor

Zodra ik mijn Fabia GL (2011) start bij warme motor heb ik geregeld een vreemd bijgeluid. Het lijkt wel of het alleen tijdens de zomerse periode is. Het geluid is niet te reproduceren. Als het er is, is het na een paar 100meter weg.. of ik hoor het niet meer. Ook gaat het weleens weg als ik even gas geef.
Op mijn eerste Fabia TDI uit 2001 had ik een soortgelijk geluid maar dan in een andere situatie.

Het lijkt alsof het iets met de Climatronic te maken heeft. De airco-pomp ofzo. Als de brom weg is en ik de auto uit/aan zet blijft de brom weg. Heel vreemd. Een keer een monteur laten luisteren maar die hoorde niks vreemds dus dat is lastig. Als je niet weet waar je naar moet luisteren en de brom is best laag.. tja.. En mijn garage zit niet echt om de hoek.

Iemand van jullie al eens last gehad van een laag brommend geluid na het starten? En zo ja, al een oplossing voor gevonden?
 
Ik heb ook zo een zelfde soort geluid alsof er een ventilator cq pomp aanloopt welke na 10 a 15 sec verdwijnt dit heeft plaats na het starten maar het is er de ene keer wel andere keer niet 30 aug moet mijn 1.2 tdi voor een beurt naar de garage en dan gaan ze er naar kijken
 
Ik heb het gevoel dat het voor onder het dashboard vandaan komt, en het maakt niet uit of me ventilator/airco aan of uit staat
 
Bovenaan Onderaan