Brodit oplossing SuperbII

breef

Lid
Ik heb afgelopen week een superb besteld zonder columbus maar met een bolero, nou ben ik aan het kijken voor een mooie navi oplossing zonder zuignap etc maar met een houder.

Nu ben ik op de site van Brodit de volgende tegen gekomen, de Proclip854219.

854219-4.jpg

Dit lijkt me de perfecte plek, laag naast de airco unit, maar nu vraag ik me af of er nog wel genoeg ruimte overblijft om een navi erop te klikken? Ik zat te denken aan de Navigon 2110 MAX, ben bang dat de navi dan tegen de rechter airco draaiknop komt te zitten....

Iemand ervaring met een oplossing als deze?

breef

Lid
Waarom geen Columbus?

Omdat ik geen garage heb en omdat mijn leasebudget op was... en 1000+ euro is me net iets teveel van het goede om zelf te investeren voor navigatie.

Ik gebruik de navigatie soms maar enkele keren per week voor nieuwe klanten waar ik de weg niet naar toe weet ;)

Gewoon een kwestie van een goed alarmsysteem aanschaffen, heb het systeem al ruim 6 maanden in mijn Octavia II.

breef

Lid
Ja je kunt natuurlijk geluk hebben, mijn probleem lag ook meer in het leasebudget daar ik de navi niet erg veel gebruik heb ik het lager op de prioriteitenlijst gezet... Ik ging er ook vanuit dat ik voor 2 a 300 euro zelf wel een mooie oplossing zou kunnen regelen met Brodit en Navigon

Rallye

Forumguru
Dit lijkt me de perfecte plek, laag naast de airco unit, maar nu vraag ik me af of er nog wel genoeg ruimte overblijft om een navi erop te klikken? Ik zat te denken aan de Navigon 2110 MAX, ben bang dat de navi dan tegen de rechter airco draaiknop komt te zitten....

Iemand ervaring met een oplossing als deze?

Ik heb geen ervaring met een oplossing "als deze". Maar de Proclip lijkt me meer geschikt voor een telefoonhouder, in plaats van voor een Navi. In mijn O2 is dat ook zo: ik heb het schermpje van de carkit (iets hoger) naast de radio zitten (tot voor kort zat daar de telefoon) en de houder voor de Navi rechts naast het stuur (voor de uitstroomopening).

Zie ook:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5779&highlight=tomtom&page=3

Mij lijkt de plaats die jij heb bedacht voor je navi niet ideaal in verband met de nabijheid van de aircoknop. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de passagier er last van heeft. Bovendien: omdat de navi dan dieper en verder in de auto zit, zal hij het moeilijker hebben bij het opstarten satellieten te vinden. Ik kan bij mij het verschil tussen de plaatsing nu en met de zuignap aan de voorruit duidelijk merken. Ik heb de navi ook liever meer in het zicht.

breef

Lid
Je kunt bij Brodit kiezen uit twee oplossingen voor de Superb, de andere oplossing is:

854218-3.jpg

Deze leek me minder sierlijk...

Het verschil in apparaat maakt ook nog uit zag ik, zo is de Navigon houder een groot framewerk en de mio houder een klein ophang houdertje...

Navigon:
277020-1.jpg

Mio moov 330:
274005-2.jpg

Ik zal ook nog eens de ervaringen van de dealer aanhoren binnenkort, bedankt voor de input

Heeft iemand al een Brodit ProClip in zijn Superb gemonteerd ? Ik zou graag wat plaatjes willen zien met een telefoonhouder erop (ik heb de plaatjes van brodit zelf al bekeken). En dan als het kan de proclip die naast de airco geplaatst wordt, degene over de ventilatie vind ik wat raar namelijk :-)

Hopelijk is er al iemand die dit heeft.

Super(b) ... ik wacht met smart op de foto's ... kan ik clip eventueel daarna alvast bestellen ... moet nog wel paar weken op mijn auto wachten, maar dan heb ik in ieder geval al iets :)

octofreak

Actief lid
Ik zou voor de brodit pro clip gaan en dan een actieve of passieve brodit houder voor je navigatie bestellen. Zijn er in diverse maten voor elk gangbaar merk en type.

Ik ga het zelf ook doen.
Heb en wil ook geen columbus.

www.carkitstunter.nl voor diverse mogelijkheden..

Ik zou voor de brodit pro clip gaan en dan een actieve of passieve brodit houder voor je navigatie bestellen.

Ik wil graag wat foto's met een telefoon houder :) ... ik heb dus wel een columbus besteld (business line), en wil mijn Touch HD een mooi plekje geven in de auto

Hierbij dan toch de plaatjes.

Dank ... maar zoek toch wat plaatjes van de proclip die je naast de radio/navi plaats, met een telefoonhouder :) ... ben verder niet lastig ... lol

Overigens, is het eenvoudig om de radio front los te halen om de draden voor de voeding weg te werken? Of heb je het laten doen?

octofreak

Actief lid
Kun je gewoon zelf doen. Voorzichtig schroevendraaier ertussen en eruit klikken of dashboard cover onder het stuur (met torax schroeven) verwijderen en dan kabel leggen.Voeding kun je vanuit de zekeringkast halen en massa is overal aanwezig.

Bovenaan Onderaan