brochure van Yeti model 2011

Erkens

Lid
Zie ik dat goed dat de 1.2TSI nu een 55l tank heeft? Waarom hebben ze er een kleinere tank in gedaan?
 

corsaar

Senior Member
@ Erkens Waarom hebben ze er een kleinere tank in gedaan?

Wie dat weet mag het zeggen. Niemand denk ik.
 

Multi1100

Actief lid
Denk dat het een foutje is...vooral omdat de 1.8 en verder nog steeds 60 staat...kan me niet voorstellen in dit geautomatiseerde bouw en aanlever tijdperk dat er verschillende tanks zijn voor dezelfde platformen en koetswerken..
 

corsaar

Senior Member
@Multi1100 Denk dat het een foutje is

Lijkt mij ok het meest voor de hand liggende verklaring.
Er worden vaker drukfoutjes gemaakt.
 

Goonk

Nieuw lid
Klopt wel, het 2011 model heeft 55l tank voor de 1.2 tsi.
Op een duits forum heb ik gelezen dat één van de eerste yeti's van modeljaar 2011 met een lege tank kwam te staan. De software was nog niet aangepast.
 

Wimus

Actief lid
Ach, dat is gewoon gedaan om die mensen niet te laten vergeten waar een tankstation is, die 1.2 TSI gebruikt zo weinig, dat men wel eens kon vergeten dat men ook soms moet tanken ;)
 

Multi1100

Actief lid
Je kan ook elke 100 km bij de tankshop staan :grin: (geintje)
Maar dat zou betekenen dat je 1 op 10 loopt? Dat is fors hoger dan de meesten hier...
Kom zelf van een diesel A3..moet ook nog wennen aan niet meer 1 op 19/20, ik ben de Yeti nu nog aan het inrijden..maar zit wel al gemiddeld (volgens Maxidot) op beter dan wat jij schetst..
Na een week (dus morgenavond) zit ik op kleine 1000 km...waar blijft de LPG oplossing..al heb ik deze week gewoon veel gereden want het is zo verslavend in de Yeti :super:

excuus Mod..weet dat er een ander draadje voor is..
 

Erkens

Lid
Ehm, ik rij hem natuurlijk niet geheel leeg dan zou nogal dom zijn. Vanmiddag weer getankt en toen ging er 48 liter in, dus er zat nog 12 liter in ;)
 

Erkens

Lid
Als dat zo is dan heeft de dealer wel wat uit te leggen...
Anyway, ik heb hem al eens met 54 liter volgegooid dus het lijkt me sterk dat het een 55 liter tank is.
 

corsaar

Senior Member
Volgens mij zit er ook gewoon een 60 liter tank in ik heb
al eens 51 liter getankt en kon nog 120 km rijden. Dus 60 liter
Er onstaan nu alleen misverstanden door de nieuwe Folder.
De vraag is waarom nu opeens weer een 55 litertank.
 

EdK

Forumguru
De vraag is waarom nu opeens weer een 55 litertank.

Zodat ze de reserve voorraad groter kunnen maken ?
Of om plaats te maken voor een optie die er bij is gekomen ? dus dan maar wat van de grote van de tank afsnoepen zodat de optie daar gemonteerd kan worden !?
 

EdK

Forumguru
Goh FredV hoe raad je het !
Maar ook een watertank van een liter geplaatst in linker deurportier.
plaatsing doe ik zelf.
 
Bovenaan Onderaan