Brandstofverbruik 60pk-75pk

ougie

Forumguru
Hallo, ik ben op zoek naar zoveel mogelijk info over de Sitigo.
Nu vind ik hier al erg veel informatie maar specifiek over het brandstofverbruik nu juist niet.
Mijn vraag is simpel, wat is het echte verbruik van de 60pk en van de 75pk Citigo?
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Corné al heeft aangegeven even op Spritmonitor kijken. Je kunt ook gewoon op vermogen selecteren, dus als je eerst op 55-65PS zoekt, krijg je het gemiddelde verbruik van de 60 pk blokken, vervolgens selecteer je op 70-80 pk dan heb je de 75 pk blokken. Gezien het echte verschil tussen beide blokken alleen in de hoge toeren optreedt, verwacht ik dat het verschil in verbruik in de praktijk vrij klein zal zijn.

Als ik het zo even doe en 2500 km (per deelnemer) als minimum bijgehouden afstand invul, kom ik voor de 60 pk versie tot het volgende:
Anzahl Kraftstoff min Ø max
62 Benzin 4,18 5,15 6,34
Dus over 62 verschillende deelnemers een gemiddeld verbruik van 5.15 liter/100 km, oftewel een gemiddelde verbruik van 19,4 km/liter voor de 60 pk.

Voor de 75 pk versie is het resultaat:
Anzahl Kraftstoff min Ø max
37 Benzin 4,33 5,43 6,61
Oftewel 1:18.4
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Waarbij je zou kunnen aantekenen, dat (een deel van) de kopers van een 75PK versie daar bewust voor gekozen kan hebben, op grond van redenen die voor hen belangrijk zijn, en die ook van invloed kunnen zijn op het resultaat van hun verbruik.....

Denk aan: veel snelweg rijden of iemand die houd van wat steviger doorrijden. Dan kom je automatisch ook uit op een iets hoger verbruik van de 75PK variant.
 

Hetzer

Forumguru
Als je de 75pk, (in de praktijk 80), wil benutten moet je al boven de 5000 toeren komen.
Dan word de Citigo niet echt zuinig, ik heb tijden gehad dat ik rond de 1:15 zat :)
Blijf je met de toeren laag, dan is 1:20 zeker mogelijk, met beide versies.

P.s ik heb nog een Citigo te koop staan, mocht je interesse hebben, stuur mij maar een PM
 
met mijn 60 pk zit ik gemiddeld 1:21
rustig op de snelweg (120km/h) niet te hoog in de toeren buiten bebouwde kom.
vaak wel met zijn drieën onderweg.
had het laatst een werkplaats actie waar ik nu het gevoel heb dat hij beter trekt en zuiniger is. ga het in degaten houden.
 

ougie

Forumguru
Dit is hem geworden, een Elegance (11-2011) met 34000 op de teller, cruise controle, parkeersensoren, navigatie, lerenstuur en versnellingspook, elektrisch bedienbare en verwarmde spiegels, stoelverwarming, Save City Drive system, 75 pk en 15 inch velgen. Geen Stop en Go en geen open dakkie.
Grotefoto-HOTWZKFY.jpg


Grotefoto-WTX3VIUF.jpg

Grotefoto-N86YXEY4.jpg

Hopen dat wij hier nog jaren lol mee kunnen hebben en vele veilige km kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
Mooie auto , lekker kleurtje !!!

Maar je hebt geen start stop, dus geen Greentech uitvoering ??
Ook geen groene i in je Citigo logo achter ?
En heb je wel het nieuwe logo op je stuur, en op het startscherm van je navi?
Op je wielen zit het oude namelijk.
Dan is het waarschijnlijk geen Nederlands model.
 
Laatst bewerkt:

stradje

Actief lid
Ougie: Heb je ook zo'n licht interieur? Lijkt me prima te passen bij deze kleur. Wij hebben zelf een Silver leaf, met zo'n licht Elegance interieur en panoramadak. Zo zalig licht binnen! Daar werden we helemaal blij van afgelopen weken. Zalig toeren met open dak: dat gaf zo'n lekker lente-/zomergevoel. Bijna Cabrio-achtig, maar dan zonder gebulder om je kop.

En om dan een ietsie-pietsie on-topic te blijven: open rijden leek niet of nauwelijks invloed te hebben op het verbruik. Hij is nog heel jong, maar onze 2e tank heeft al een verbruik van 4,4 l volgens BC (ca, 1:23, en de BC was bij de vorige tank behoorlijk nauwkeurig). We zijn heel blij met onze Citigo: stil, zuinig, comfortabel. Omdat hij zo lekker "uitrolt" kun je het verbruik flink in toom houden door je voet van het gas te halen als er een afrit, rotonde of stoplicht opduikt, zodat je het remmen tot een minimum beperkt.

Voor "het grote werk" kunnen we uitwijken naar een een luxe Octavia. Maar die kwam de afgelopen 2 weken een beetje "sombertjes" over in vergelijking met de Citigo.
 

Cordoba

Forumguru
Ougie gefeliciteerd, en veel plezier met de Citigo. Overigens volgens mij een vrij zeldzame kleur op de Citigo, ik kan me niet herinneren er ooit één in deze kleur gespot te hebben (ik heb ook gezien dat Arctic Hector dezelfde kleur heeft).
 

ougie

Forumguru
Scherp opgelet Hetzer het is een geïmporteerde Citigo. Heb voor en achter wel het nieuwe logo en ook op de navi. De velgen zitten nog de oude op. Wellicht vervang ik die als de winterbandjes erop gaan, ze kosten meen ik €13,= per stuk. Ook het stuur heeft inderdaad nog het groen embleem, zal eens kijken of ook die te koop is.

Hij heeft kort als demo dienst gedaan. Ik heb ooit een van de eerste Octavia's 2 gekocht die ook als demo bij Pon vandaan kwam. Daar heb ik ruim 7 jaar zonder problemen, ruim 2 ton in rond gereden. Ik carpool tegenwoordig en rijdt veel minder kilometers, hopelijk gaat dit kaasblokje net zo lang, of langer mee. "Kaasblokje" was het idee van de kaasboer waar ik gisteren langs reed op de markt in Barneveld. Ik reed met een open raam en hoorde hem roepen, "he wat een leuk autootje en een mooie kleur", met een grote smile op zijn gezicht.
Trouwens onverwacht veel positieve reacties op de kleur, men vindt hem spuug lelijk of juist er mooi en fris. De meeste vinden dat laatste.
Vooral bij de vrouwen op mijn werk zijn er positieve reacties alom.;)
Heb hem nu een week in gebruik en ben op bijna achterlijke wijze aan het proberen zo zuinig mogelijk te rijden. Reed vandaag terug van mijn werk naar huis, 3 km snelweg en 5 km binnenweg en had volgens de bc een gemiddelde van 3,9 l/100km gereden. Dit ga ik, na mijn eerste volle tank, en de uitslag van het zuinige rijden natuurlijk nooit meer halen. Toen ik hem vorige week vol gooide gaf de bc aan dat ik 690 km kon rijden. Inmiddels heb ik er 250 km mee gereden en staat de bc nog op 520 km en ook de benzine meter is pas een kwart gaan zakken. Ik rijdt dus waarschijnlijk wel lekker zuinig.

Nu nog erachter zien te komen wat zijn top is, maar eerst deze tank een stukje leger rijden.
Qua Skoda hadden we tot voor anderhalf jaar terug nog een 20 TDI, die tikte (op de teller) bijna de 225 km/u aan. Zou de Citigo dit ook kunnen:tegek: :yeehaa::maakmegek:
 

EdK

Forumguru
De allereerste citigo die ik live zag aan komen rijden op een meeting was excact dezelfde kleur en was door die dealer ook grijs geimporteerd.
Want officieel waren ze op dat moment nog niet in Olland
 
Bovenaan Onderaan