Brandstofmeter blijft hangen na tankbeurt

Monteurtje

Forumguru
Dit is een software probleem. Na tanken blijft meter op 0 staan. Dit is op te lossen door een software update.
Als je naar de dealer gaat moet je het volgende even zeggen: 'Je moet even in HST kijken. Daar staat een TPI waarin de oplossing staat en met welke maatregelcode de update uitgevoerd moet worden.'

Als je dat vertelt, staan ze even dom te kijken en is het zo opgelost. Weet niet hoe lang de update duurt. Maar als je de auto toch neer zet maakt dat niet uit.
 

Kiekerjan

Forumguru
@Monteurtje ik hoorde ze inderdaad iets over TPI zeggen tegen elkaar.

Zal ook wwl goedkomen dinsdag. Ben alleen benieuwd hoe zoiets nu ineens gebeurt. Raar verhaal toch?
 

Gizzmo

Forumguru
Verhaal van een dealer die op zijn nummer gezet wordt doet mij denken aan een verhaal met mijn schoonouders.
Ze hebben een Golf Plus. af en toe doet de richtingaanwijzer het niet, als ik kijk doet die het natuurlijk gewoon.
Zelfs op vakantie in Frankrijk zijn ze naar een VW dealer gegaan voor dit euvel, die ook niets kon vinden en ze weer (kosteloos !! ) op pad heeft gestuurd.
Afijn, ze zijn op bezoek en ze zeggen dat die het nu weer niet doet, dus ik loop naar de auto, zet eerst de alarmlichten aan en alles werkt. Doe de richtingaanwijzer naar rechts en alles werkt, zet de richtingaanwijzer naar links en werkt niet, herhaal dit nog eens en zelfde resultaat Bedien de richtingaanwijzerhendel een paar maal op en neer en ook links werkt weer. Om mijn schoonouders en de monteur in de garage te helpen zet ik bovenstaand verhaal op papier en mijn schoonvader naar zijn eigen dealer. (was die ook al eerder geweest voor dit probleem)

Die reageert nogal bot (valt zelfs mijn schoonvader op) en dat ze wel zouden kijken als die het toch al wist?? (beter weet bedoelde die schijnbaar??)

Mijn schoonvader komt s'middags de auto weer halen en krijgt triomfantelijk een rekening van ergens dik in de 300 euro voorgeschoteld voor een nieuwe schakelaar. Waarop mijn schoonvader zegt/vraagt dat de auto toch nog in de garantie zit!!!!
Bek betrekt van de medewerker en mijn schoonvader kon de auto weer meenemen. (geen rekening) Euvel heeft zich nooit meer voorgedaan.

Had die bek graag gezien van die gast.
 
Bovenaan Onderaan