Brandstofmeter blijft hangen na tankbeurt

Kiekerjan

Forumguru
wat ik nou toch heb:

Ik krijg in de display de melding dat de tank leeg is. Lampje brandt ook. Nou, dat treft. 300 meter verderop een tankstation. Niks aan de hand.

Maar na de tankbeurt staat de meter nog altijd in het rood, lampje brandt nog altijd! Huh?

Ik heb toch echt net 43 komma nog wat liter diesel erin laten lopen. Nog nooit meegemaakt!

Nu is de auto van de week wel voor een beurtje bij de garage geweest.

Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad?
 

Joske

Forumguru
Euhm neen! En ik hoop dat zelf ook niet mee te maken :sterretjes:


Is de auto al langere tijd van contact geweest in tussentijd? En is het probleem er dan nog?
 

Cordoba

Forumguru
Begin eens met zekeringen checken (misschien zekering van de brandstofmeter in de tank kapot?), meest logische lijkt mij dat de brandstofmeter (sensor) in de tank geen stroom krijgt, of in elk geval geen verbinding met de rest van de auto. (ik ga er vanuit als die 43 liter diesel uit je auto was gelopen bij het tanken, je dat wel had gemeld/gemerkt)
 

Joske

Forumguru
Nu is de auto van de week wel voor een beurtje bij de garage geweest.
ik moest vandaag toevallig ook even bij de garage zijn en daar zeiden ze me dat er een SW-update voor mijn auto was. Heeft te maken met de lampencheck, sommige O3's geven valse melding van kapotte lamp bij koud weer. Mss hebben ze bij jou ook een update gegaan maar is er mss iets misgegaan?
 

CDK

Forumguru
ik heb pas ook iets soortgelijks meegemaakt, maar het heeft zich vanzelf opgelost.....
 

Kiekerjan

Forumguru
Begin eens met zekeringen checken (misschien zekering van de brandstofmeter in de tank kapot?), meest logische lijkt mij dat de brandstofmeter (sensor) in de tank geen stroom krijgt, of in elk geval geen verbinding met de rest van de auto. (ik ga er vanuit als die 43 liter diesel uit je auto was gelopen bij het tanken, je dat wel had gemeld/gemerkt)

Klinkt logisch, maar wel raar dat de meter van de week wel gewoon terug gelopen is richting rood gebied...

En ik heb ook geen natte schoenen van de diesel..

Ik ga straks nog even kijken of het probleem zich vanzelf heeft opgelost. Anders toch maar even langs de dealert morgen...
 

AndreM

Forumguru
Klinkt logisch, maar wel raar dat de meter van de week wel gewoon terug gelopen is richting rood gebied...

En ik heb ook geen natte schoenen van de diesel..

Ik ga straks nog even kijken of het probleem zich vanzelf heeft opgelost. Anders toch maar even langs de dealert morgen...

Zat er geen Oostblokker onder je auto de tank af te tappen dan? :uitlachen:
 

gbbosma

Forumguru
Maar weer mooi om te lezen dat er wordt meegedacht, want ik heb er geen verstand van. Mijn benzinemeter staat altijd onderaan en lampje brand. Maar ik ga niet naar de garage. Lampje is oranje en niet rood, dus ik Rij er lekker mee door.:maakmegek:
 

Joske

Forumguru
Zat er geen Oostblokker onder je auto
ela ela, ook andere stammen doen mee aan dat ritueel hoor!

stealing-gas.jpg


bij voorkeur een politiewagen zoeken.. :deuk:
 

micky

Forumguru
wat ik nou toch heb:

Ik krijg in de display de melding dat de tank leeg is. Lampje brandt ook. Nou, dat treft. 300 meter verderop een tankstation. Niks aan de hand.

Maar na de tankbeurt staat de meter nog altijd in het rood, lampje brandt nog altijd! Huh?

Ik heb toch echt net 43 komma nog wat liter diesel erin laten lopen. Nog nooit meegemaakt!

Nu is de auto van de week wel voor een beurtje bij de garage geweest.

Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad?

Niet toevallig getankt in het klepje van de hybride laadkabel :deuk:
 

AndreM

Forumguru
Niet toevallig getankt in het klepje van de hybride laadkabel :deuk:

Nee, want zijn schoenen zijn niet nat.............en er was geen weiland in de buurt voor groene stroom...........:deuk:..............wat zijn we weer lekker bezig! :yeehaa:
Is vast bijna weekend voor jullie, voor mij is tie al begonnen. :yeah:
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Mijn auto gaat volgende week voor 2dagen naar de garage voor de koude start probleem met de vorst. :cool:
Van Skoda kregen ze geen oplossing, daarom heb ik de oplossing van @peterrapid opgegeven die ze gaan onderzoeken.

Dus tussen alle grappen grollen door komen zelfs ook op dit forum nog goede oplossingen,top! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Kiekerjan

Forumguru
Vandaag bij dealer geweest. Ook zij hebben geen pasklare oplossing.

Hadden geen tijd om het te onderzoeken, ondanks mijn vooraf aangekondigde bezoek. Beetje jammer...

Dinsdag moet de auto toch nog even terug voor een reparatie, dan zullen ze even kijken.

Voor de zekerheid 4 keer gevraagd of het geen kwaad kon, ben ik weer op pad gegaan.

Rare gewaarwording als je auto zegt dat je nog nul km kan rijden.....
 

Kiekerjan

Forumguru
Was geen tijd voor, zeiden ze.. Het is dat ik eigenlijk ook geen tijd had en hij dinsdag weer naar binnen gaat, anders had ik wel iets meer op mijn strepen gaan staan.

Wordt vervolgd....
 
Bovenaan Onderaan