Brandstoflucht 1.2 tdi

Boarder

Nieuw lid
Bij mij bleek dit ook aan brandstoffilter te liggen, of de aansluiting daarvan (stinkende diesel lucht). Had ik net na aanschaf auto, begon bijna te denkend at het bij Diesels zou horen. Tot die terugroepactie, al eerder klacht bij dealer aangegeven, kon men niks vinden.
 

Boarder

Nieuw lid
Heb nu trouwens probleem met de oliekoeler. Volgens dealer ligt het daaraan. Mijn vrouw kreeg ook brandend lampje en geluidsignaal. Volgens onderhoudsboekje, hoge temp van koelvloeistof en eventueel ventilator stuk. Koelvloeistof pijl was wel onder min en volgens hulp rijschoolhouder ook nodig iets olie bij te vullen. Echter is ze net thuis gekomen, na 5 km weer zelfde signaal. Kosten geschat op 850 euro, auto staat op dit moment nog bij dealer. Heb geen olie of koelvloeistof lekkage waargenomen onder auto en bij motorblok. In ochtend stond koelstofpijl rond min, oliepijl iets te hoog.
Heb hier op forum ook al iets gelezen of sensor welke probleem kan geven. Aangezien er ook bijgevuld is met water, dient daar sowieso naar gekeken te worden. Moet eruit ivm roestvorming en minder koelend vermogen zo plus minder antievries. Zal later nog over afloop berichten.
 

Boarder

Nieuw lid
Idd oliekoeler vervangen. Deze was niet voorradig bij dealer dus moest besteld worden. mede vanwege drukte en de voorkant van auto welke er af gehaald moest worden om er bij te kunnen was dit nogal een klusje. Was berekend 3 uur werk maar begreep dat men er toch wel 5 uur mee bezig geweest is. Had zelf koeler al opgezocht op internet maar uiteraard originele VW koeler minstens dubbele qua prijs. Totaalprijs onderzoekskosten, koelonderdeel, nieuwe koelvloeistof, en 3 uur arbeidsloon en 1 dag vervangend vervoer toch weer 800 euro. Maar hij rijdt weer, hoop nu even wat langer zonder dit soort reparaties. Inmiddels wel al even over de 200.000km heen en na de distrb riem en waterpomp al vervangen te hebben.
 
Bovenaan Onderaan