Brandstof pomp fluit!

Topic in 'Fabia III' gestart door Waalko Kramer, 02-12-2019.

1. Waalko Kramer

Waalko Kramer Forumguru

Is het normaal wanneer de motor loopt van een Fabia Combi 1.2 tsi met dsg7, je steeds de brandstoppomp hoort fluiten?

2. hemi24

hemi24 Forumguru

Lijkt me niet, maar wat zegt je dealer?

3. Waalko Kramer

Waalko Kramer Forumguru

Een monteur vertelde mij dat het normaal is.

4. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Dat de pomp hoorbaar z'n werk doet is niet vreemd, maar probeer 't te vergelijken met andere auto's (liefst ook Fabia's).
    Ik herken het niet van onze F2C met vergelijkbare motor/bak.
    En als die pomp recent is gaan fluiten, misschien de leidingen nalopen op knikjes oid. en sowieso (per mail?) melden bij de dealer als je nu nog garantie hebt.

hemi24 vindt dit leuk.
  5. Waalko Kramer

Waalko Kramer Forumguru

Was net van plan om een email te maken en te versturen naar Heron.
    Gisteravond hoorde ik mijn vrouw thuis komen met de auto, dat door de fluittoon.
    Ook stilstaand hoor je het en als je aan het stuur draait dan is het zelfs nog meer.

6. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Onze Fabia fluit ook al 35000km, gezellig hoor! Zolang hij niet vals gaat fluiten vind ik het prima ;)

7. Waalko Kramer

Waalko Kramer Forumguru

Ik vind het super irritant! Volgens mij heeft alleen de 1.2 TSI er last van.

8. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Zou kunnen, wij hebben ook een 1.2 tsi inderdaad.

9. EdK

EdK Forumguru

Een echte flierefluiter dus ....
    Heb dan welliswaar de 1.0TSI maar hoor met openen van de deur de brandstofpomp wel aanslaan ( brommerige toon ) maar zeker niet fluiten...
    @Cordoba heeft ook een 1,2TSI dus even afwachten op reactie van zijn ervaring hiermee..

10. V-Strom

V-Strom Actief lid

Geen last van, 1.2 TSI 110pk 89.000 km b.j. 2015

11. Cordoba

Cordoba Forumguru

Geen last van en km-stand gaat ondertussen naar 65.000. (auto van dec.2016, modeljaar 2017). Fluiten kan ook te maken hebben met scherpe hoeken en/of bramen in de brandstofleiding, waardoor de brandstof gaat fluiten als ie met voldoende snelheid die hoeken/bramen passeert.

Deel deze pagina