Brandstof filter 1.6TDI 88kw

Hallo, ik wil zelf brandstof filter vervangen, is na vervangen element bijvullen met diesel en deksel erop voldoende of moet het systeem ontlucht worden zoals vroeger?
 

Arjann

Forumguru
Brandstof systeem moet wel ontlucht worden inderdaad. Vergeet ook niet om het filterhuis leeg te zuigen en schoon te maken voordat je het nieuwe filter plaatst
 

mwhite

Forumguru
ik heb bij mij S2 nooit ontlucht.
wel idd huis leef en schoon maken.
en ik vul het huis met schone diesel.
een aantal maal brandstofpomp laten draaien (contact aan en uit) dan starten.
soms slaat hij niet direct aan mar meestal wel....
 
Dit had ik net ook up YouTube filmpje gezien, ga het gewoon proberen.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arjann

Forumguru
Een pomp heeft diesel nodig voor smering. Als hij niet direct aanslaat betekend dit dat hij geen diesel krijgt én dus geen goede smering heeft. Ik weet ook wel dat het over het algemeen wel goed gaat, maar bevordelijk is het niet.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb ook een paar keer de auto op contact gezet en weer uit voordat ik de eerste keer starte. Gaf geen problemen.
 

mwhite

Forumguru
Een pomp heeft diesel nodig voor smering. Als hij niet direct aanslaat betekend dit dat hij geen diesel krijgt én dus geen goede smering heeft. Ik weet ook wel dat het over het algemeen wel goed gaat, maar bevordelijk is het niet.

daarom vul ik ook het filterhuis met diesel.
 
Ik heb ook een paar keer de auto op contact gezet en weer uit voordat ik de eerste keer starte. Gaf geen problemen.
Net filter gewisseld, na volledig leeg en schoongemaakt nieuwe filter erin. Toen afgevuld met verse diesel daarna deksel gemonteerd. Twee maal de startknop ingedrukt zonder te starten en derde keer starten, liep meteen zonder enig probleem.

Kan ik ook weer afstrepen van mijn lijstje.....
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Fijne dingen zijn dat dan hè ;)

zelf doen is ook gewoon veel leuker dan de auto wegbrengen ( vind ik tenminste)
 
Ben ik helemaal met je eens, en je leert iedere keer, morgen even een brug geregeld en dan even verse olie met olie filter erin, dan is ie weer klaar voor de lente.....
 

brepus13

Forumguru
Interieur en luchtfilter ook nog gedaan?

Ik vind het ook altijd lekker om zelf te doen! Helaas hebben de huidige auto’s bijna geen onderhoud meer nodig ;)
 
Allebei vorige week al gedaan, ging ook super makkelijk, heerlijke sleutel auto is het
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Goed bezig! Verse olie erin en weer lekker km s maken! Geniet van je eigen klussen en wees trots op je resultaat :-)
 
Bovenaan Onderaan