BPM per 1 januari

Erwin

Lid
Ik heb mijn Yeti in september besteld en wordt geleverd in januari 2011.
betaal ik dan minder BPM ?
 

EdK

Forumguru
Ja je betaald minder BPM maar je merkt er niets van !!
Volgens mij ben je een koopcontract aangegaan in 2010 en niet in 2011

De verhoging van 2011 wordt je toch ook niet in rekening gebracht ?
 

Wimus

Actief lid
gewoon 31-12 laten factureren en kenteken nog niet op naam zetten, dan zelf op 3-1 kenteken op naam zetten, dan heb je in ieder geval de verhoging van Pon niet.
Of naar België verhuizen, daar is geen BPM ;)
 

icecube

Actief lid
De prijsverhoging van het jaar waarin afgeleverd wordt doorberekenen aan de klant verschilt per dealer. Bij 1 van de 3 dealers waar ik een offerte opvroeg werdt mij de prijsverhoging doorberekend op de offerte... Als jouw dealer dit dus niet op de offerte heeft meegenomen zal je de auto afgeleverd krijgen voor de prijs waar je voor getekend hebt.
 

Wimus

Actief lid
dan zou ik die offerte maar eens goed doorlezen, in de kleine lettertjes staat meestal dat evt prijsverhogingen worden doorberekend.
 

icecube

Actief lid
Heb het nagelzen Wimus, je hebt gelijk. Er staat echter wel in dat je mag ontbinden (tegen betaling van 1% van de catalogusprijs). BPM verlagingen worden echter ook doorberekend.
 

Erwin

Lid
Wie draagt de BPM af? De importeur PON of de dealer?

Dit vraag ik omdat de Yeti in december 2010 wordt afgeleverd aan dealer. Dealer betaald importeur in december 2010 , ik betaal dealer in januari 2011 en betaal auto + BPM. kenteken op naam in 2011. Volgens mij mag de dealer dan niet 27,5 % BPM rekenen maar 22,5%.
 

Multi1100

Actief lid
Ik denk dat het koopcontract wat je getekend hebt gewoon geldig is...is tenslotte een bindende overeenkomst..kan me niet voorstellen dat het bedrag "onder de streep" gaat wijzigen, anders had de dealer daarmee toch wel een offerte gemaakt? Als je het zeker wil weten...dealer bellen lijkt me...

Toen ik de offerte (op zowel de Tiguan als de Yeti) liet maken was ie alleen geldig (en dus ook het koopcontract) voor dit jaar, maar het moet gezegd, alles wel gebaseerd op voorraad auto's. Ook de inruil lag dit jaar nog zo'n 2.500 euro hoger...ook bij NieuwAutoKopen.nl (daar ook offertes laten maken). Het blijft "koehandel"...
 

icecube

Actief lid
Multi, het lijkt mij, aangezien een dealer weet dat de prijzen gaan veranderen, zij dit van te voren met je bespreken en dat je dus niet bij hoeft te betalen op de overeengekomen prijs.

Het blijkt echter wel dat in de verkoopvoorwaarde staat dat ze de prijs wel mogen veranderen. Of dit bij de rechter ook stand houdt is de vraag. Alleen moet je je afvragen of dat de moeite waard is voor die paar honderd euro...

Het lijkt mij echter niet slim van een dealer om dit niet vantevoren te bespreken aangezien je hier altijd een nare smaak van in je mond blijft houden bij zo'n dealer.
 

corsaar

Senior Member
Het handigste is dit direct met je dealer te bespreken en vastleggen
zodat er geen misverstanden kunnen onstaan.
 

Multi1100

Actief lid
Multi, het lijkt mij, aangezien een dealer weet dat de prijzen gaan veranderen, zij dit van te voren met je bespreken en dat je dus niet bij hoeft te betalen op de overeengekomen prijs.

Het blijkt echter wel dat in de verkoopvoorwaarde staat dat ze de prijs wel mogen veranderen. Of dit bij de rechter ook stand houdt is de vraag. Alleen moet je je afvragen of dat de moeite waard is voor die paar honderd euro...

Het lijkt mij echter niet slim van een dealer om dit niet vantevoren te bespreken aangezien je hier altijd een nare smaak van in je mond blijft houden bij zo'n dealer.

Ja, klopt, hebben ze bij mij keurig gemeld, vandaar dat de offertes ook op voorraad auto's gemaakt waren zodat de deal snel rond zou kunnen komen bij een ja van mijn kant...en laten ze nou net de Yeti hebben staan die ik in mijn hoofd had :489:

Ik kan hem komende vrijdag 16.00 halen Yippie!

p.s. Ik was dus niet de originele vraagsteller..reageerde alleen op het onderwerp ;)
 
Bovenaan Onderaan