Volgens mij kunnen JD en VAG ook de DSG aanpassen tegenwoordig?neuhhhhhh alleen t eerste voor tweede mot je bij de dsgdokter zijn en die heeft geen kassies......
ExactVolgens mij kunnen JD en VAG ook de DSG aanpassen tegenwoordig?
Omdat OBD-tuning altijd beter is. Maar dat wil niet direct zeggen dat een "powerbox" dan direct slecht is. Het leven is niet zwart of wit.Waarom heeft het dan de voorkeur ?
Ja, voor niets gaat de zon op. Het zijn idd twee verschillende opties met elk een prijskaartje. Ik vond en vind het alleszins de moeite waard met mijn huidige en vorige auto.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de huidige dsg al dan niet van wat prettiger software is voorzien. Dwz in D later en in S eerder opschakelen. En of dat probleem zich in auto's met wat meer vermogen misschien wat minder is?
Als mijn auto geleverd is zal ik de info delen, eventueel na live overleg en beproeving met jou @Rosinfield. Ik ben ook benieuwd en jij bent ervaringsdeskundige.
Probleem zit hem niet zozeer in de motor, maar in de DSGOk, dan hier een stukje uit een email van één van de specialisten op het gebied van tuning van VAG auto's. Ik denk dat dit wel omschrijft wat het verschil is, in elk geval met de grotere motoren:
Het tunen van de 1.8TSI gaat zeer goed, zowel met normale tuning als een externe ECU. Echter, zal de DSG7 de externe ECU minder prettig vinden. Dit metname vanwege het feit dat de motor minder koppel heeft dan deze via de CAN bus naar de DSG stuurt.
De DSG merkt dit wel (meet/bepaald zelf ook het koppel aan de koppeling) maar zal altijd een fractie van een seconde te laat reageren. Met goede DSG software is dit probleem grotendeels te verhelpen. Wij adviseren dan ook dit model niet met een externe
Ecu te tunen.
@Rosinfield, als ze dan in jouw auto rijden...., dan weten ze niet wat hen overkomt![]()
Ja, het stinkt er wel nogal naar hond, je bent goed geinformeerd!