Bougieskabels

Waalko Kramer

Forumguru
Afgelopen vrijdag reed ik op de A2 vanuit Maastricht naar Amsterdam en thv Maarssen hield de auto in.
Diverse lampjes gingen oranje branden en ben zo snel mogelijk naar de vluchtstrook gereden.
Auto opnieuw gestart en helaas hij deed het niet meer.
Skoda-Mobiliteit gebeld en een uur later werd de Fabia weggesleept naar een parkeerterrein thv Mc-Donalds Breukelen.
Na ruim 20 minuten kwam de wegenwacht en men kwam tot de ontdekking dat de bougieskabel kapot is.
Een tijdelijke andere bougieskabel te leen gekregen van de ANWB en na ruim 2 uur kon ik mijn reis vervolgen.
Nu heb ik gehoord dat een 4 nieuwe bougieskabels voor een 1.2 TSI 160 euries kosten incl. montage bij de Skoda.

Is dat het waard? Of gewoon bij een bosch Car-service langs gaan?
 

EdK

Forumguru
Maar ik heb 2 linkerhanden..
Gamma gaan en twee paar handschoenen kopen en de linker weggooien...:pardon:

Met alle respect maar vind het altijd zoooo jammer als mensen al meteen opgeven door te zeggen dat ze linkerhanden hebben.
Gewoon je inlezen en daarna proberen en eventueel tussendoor vragen als je ergens tegenaan loopt.
En gaat het de eerste keer niet geheel naar wens dan weet je in iedergeval wat je een volgende keer niet moet doen.

Achtergrond /opleiding is elektrotechniek industrie en meet en regel techniek

Maar ik sta bij me huidige werkgever ook riool / gas / water / CAI / interpret aan te sluiten
Maar ook pompen / slagbomen / betaalautomaten etc te doen
En is in eerste instantie inlezen, kijken hoe een ander het heeft gedaan/gemaakt heeft en dan aan den slag.
En op deze wijze word je steeds allrounder wat een werkgever tegenwoordig graag ziet.

En zal maar niet gaan opnoemen wat ik in prive sfeer er nog allemaal bij doe aan techniek...

Mar komt er gewoon op neer dat je moet durven en een of twee keer misschien op je platte bek gaan, maar een ieder kan veel dingen zelf zonder te roepen dat ze linker handen hebben.
 

Hakar

Donateur
Dat hoeft geen belemmering te zijn hoor.

In het verleden had ik een collega met maar één arm.
De andere arm was hij verloren op het TT circuit of eigenlijk in het Wilhelmina ziekenhuis in Assen na een bezoekje aan het circuit met zijn motor.
Met behulp van Ron Jansen in Assen wat tegenwoordig MMVG heet kroop hij later weer op een motor een 2 pitter Honda 500, en deed enig onderhoud zelf.
Bougietjes wisselen deed hij met één hand ongeveer net zo snel, als ik met mijn twee handen aan mijn Moto Guzzi.

Dus hoezo twee linkerhanden :deuk::maakmegek:
 

Hakar

Donateur
Ed was eerder klaar met typen, maar ik moest de hond tussendoor even uitlaten.
Is donderdag geopereerd aan zijn rechter poot, en heeft er dus maar drie tot zijn beschikking om op te lopen en andere dingen te doen.
In de afgelopen 15 minuten heeft ie wel weer een paar bomen omgepiest.

Gewoon doen dus.
 
Bovenaan Onderaan