Boordcomputer inzake verbruik

rdb1975

Nieuw lid
Hallo,

ik ben voornemens om een skoda superb 16tdi greenline comfort business line te kopen. Zelf heb ik een golf uit 2006 en hier kan je vrij eenvoudig op je rechter schakelaar een knop indrukken zodat je meerdere functies van de boordcomputer kunt zien. In de skoda valt me op dat ik nergens kan schakelen tussen de functies, weet iemand hoe ik het gemiddelde verbruik over het totaal kilometers kan controleren. Of zit deze optie standaard niet op de versie? Ik kan nu alleen aflezen wat op dat moment mijn gemiddelde verbruik is.

Daarnaast heb ik er nu 2x in een gereden en wanneer komt het stop & go systeem in werking?

Bij voorbaat dank

Ronald
 

Connexie

Forumguru
Heb zelf sinds twee weken een SuperB. Functie zit er wel op. Met stuurwielbediening:
Rechterknop om MFA te selecteren,
Met wieltje scroll je naar het gemiddelde verbruik,
Als hier in beeld ook een 1 staat, kijk je naar het gemiddelde van de rit,
Druk het wieltje in, 1 wordt 2,
Je ziet dan het gemiddelde over langere tijd, sinds laatste resetten van deze teller.

Staat ook in de manual, deze is als iPad app te downloaden.
 
Laatst bewerkt:

rdb1975

Nieuw lid
Dank voor je vlotte reactie, ik heb geen ipad maar zal zien of het ook in android te vinden is

Wanneer gaat het stop en go in werking
 

Connexie

Forumguru
:shutup:

Dat zwarte mapje in het dashboard kastje is de voorloper van de iPad: de handleiding in hardcopy.

Start-stop werkt bij een warme motor, voldoende accucapaciteit, airco niet voluit, etc. Dan versnellingsbak in vrij en koppeling oplaten komen.
Koppeling weer intrappen: motor slaat weer aan.

Aanvullende voorwaarden: portier bestuurder gesloten, bestuurder heeft veiligheidsgordel om, motorkap gesloten, snelheid na laatste keer stoppen >4 km/H en geen aanhanger aangekoppeld. En de accu mag niet te koud zijn.
 
Bovenaan Onderaan