bonkende subwoofer

Beste mensen,

Ik heb een subwoofer(met ingebouwde versterker) die als ik de radio aanzet met bonken begint wat na 10 seconden weer voorbij is. Daarna doet hij het vlekkeloos!
Weet iemand een oplossing?

VEEJAY

Forumguru
Ja heb ik ook, als ik dan een beetje friemel aan het voedingsdraadje dat de subwoofer ingaat is het voor een paar maanden weg. En na een paar maanden heb ik het weer totdat ik aan het draadje friemel. Als ik meteen start is het gebonk meteen weg (wanneer het dus bonkt)..

Hij bonkt vol vermogen en is niet prettig als het gebeurt) Heel maf.

Red Devil

Actief lid
ik heb dat ook wel een beetje.. als ik hem aan zet, BONK BONK..
kan het toevallig zijn dat je een Pioneer radio gebruikt?
ik heb namelijk een pioneer en heb mij laten vertellen dat het uitgangssignaal van pioneer wat hoger is, en als je de voedings kabel EN de geluidskabel naast elkaar heb liggen (wat ik dus heb) kan die gaan bonken, ook als ik van CD omschakel naar radio of AUX..
oplossing zou dus zijn: voedings kabel en geluidskabel verleggen, 1 links om en de ander rechts om..

ik hoor het wel of dat het probleem was!

suc6

Red Devil

Actief lid
ik had hiervoor een JVC radio, met verder de zelfde speakers, sub en versterker, ook de kabels niet verlegt ofzo.. alleen een nieuwe radio er in
sinds dien doet ie bij dus ook dat bonken..
uitgangs signaal vergeleken met JVC en Pioneer is dus anders..

edit:
wat misschien ook nog zou helpen is een condensator er tussen plaatsen.. die de spanningspieken wegneemt?

Ik heb een JVC radio.
Ik heb wat met het draadje gefriemeld achterin de subwoofer en het probleem was opgelost. Nu nog kijken hoe lang het wegblijft.
Maarre....wel bedankt voor de tip!!

joergarms

Senior Member
De voedingskabel en datakabel mogen nooit langs elkaar lopen.
Dit vanwege de spannigsvelden die om de kabels hangen, die kunnen elkaar beinvloeden.

EdK

Forumguru
De voedingskabel en datakabel mogen nooit langs elkaar lopen.
Dit vanwege de spannigsvelden die om de kabels hangen, die kunnen elkaar beinvloeden.

Bijna goed !! spanningsvelden moet wezen inductievelden !! maar komt op zelfde neer uiteindelijk

En een voedingskabel en data kabel mogen mekaar wel kruizen maar niet op langere lengte's naast elkaar lopen ! Indien dit wel moet dan is het t beste om de datakabel met een metale afscherming te gebruiken waarvan de afscherming aan aarde ligt !!

Dit is puur theoretisch want er zijn praktijk voorbeelden die het ook weer tegenspreken !!

Bovenaan Onderaan