Bodem boven reservewiel / klein afval

CaseyBasey

Actief lid
Twee dingen vind ik ongemakkelijk aan de uitvoering die ik heb:

1
Als je iets wil pakken bij of onder het reservewiel (of het wiel zelf) moet je met 1 hand de bodemplaat blijven vasthouden of die met je hoofd tegenhouden. Beetje onhandig. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

2
Wat te doen met klein afval zoals snoeppapiertjes, kauwgom e.d. Ik heb geen asbak of ander bakje met deksel. Wat doen lotgenoten?
 

corsaar

Senior Member
Je heb toch ronde bekerhouderuitsparingen in de middenconsol
als je daar nu een passend bekertje voor zoekt heb je een kleine prullebak.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ja, daar ga ik maar naar op zoek. Een zwart bekertje (matcht met de kleur van console) met deksel.
In m'n vorige auto had ik altijd een leeg bekertje Deense feta dat mooi onder de middenarmsteun paste. Nu heb ik geen armsteun.
 

Michel

Forumguru
Bij mijn vroegere Fabia HB zat er onder de hoedenplank een kunststof haak. Je kon dan de lus, waarmee je de bodem op kan tillen aan die haak ophangen, waardoor de bodem dus omhoog bleef staan. In mijn Fabia Combi kon dit al niet meer vanwege de toepassing van een afdekscherm. Ik neem aan dat dit ook het geval is voor een Yeti?
 

CaseyBasey

Actief lid
Nee, deze constructie is anders. De hoedenplank gaat mee naar boven als je de achterklep opendoet. Hij hangt dan aan 2 draadjes en is niet geschikt om iets zwaars aan te hangen. Bovendien heeft de bodem geen haak, alleen een gat waar je je vinger insteekt om hem op te tillen.
 

OuweHippie

Senior Member
Ik lazer alles in de bakken van de deuren. Eens in de zoveel tijd ruimt mijn OuweHippeuse de troep op onder het zingen van

"waar moet dat heen"
"hoe zal dat gaan"
"waar kom'tie rotzooi toch vandaan"

"wat moeten wij met ons bestaan"
"de wereld zal toch ooit vergaan"
 

CaseyBasey

Actief lid
Okay, dat is ook een goeie regeling.



Waar eens de boterbloemen bloeiden
Staat nu een maf paleis
Waar al die leuke plantjes groeiden
Zijn nu stenen doods en grijs
Och zal de mensheid ooit eens leren
Te leven zonder bruut geweld
Zullen wij dan ooit waarderen
Wat onze Schepper heeft besteld

refr.:
Waar moet dat heen,
hoe zal dat gaan
Waar komt die rotzooi toch vandaan
Wat moeten wij met ons bestaan
De wereld is nog niet vergaan
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik gooi papiertjes e.d. gewoon in die vakken in het midden of als het groter is zolang in de deur en ruim het dan op en gegeven moment op. Hoedenplank heb ik er permanent uit. Bodemplaat laat ik liggen, want ik heb daar niets direct nodig (wiel, gereedschap, gevarendriehoek, lampjes, hesje, sleepkabel, verbanddoosd en nog zo wat)
 

CaseyBasey

Actief lid
Tsja, 't is dat ie nog zo nieuw is, dan heb ik toch de neiging om hem netjes te houden. Zal wel niet zo lang duren.

Die bodem laat ik trouwens ook gewoon liggen en zal hem nu niet gauw meer hoeven optillen. Maar afgelopen dagen toch wel herhaaldelijk: spulletjes opbergen, wiel bekijken, kijken welk gereedschap onder de wiel ligt. Heb vandaag bijv. nog even gecheckt of daar ook het losse sleepoog ligt (ja).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Moet zeggen dat ik niet eens gekeken heb naar die krik, sleepoog, e.d. Ga er vanuit dat het erin zit en dat ik het niet nodig heb. Misschien beetje struisvogelpolitiek.
 

Constant

Erelid
Dat noodsetje altijd controleren (bij aanschaf maar ook na een servicebeurt), ik heb al een keer gehad dat een onderdeel was verdwenen (tangetje om doppen op de bouten te verwijderen), misschien geleend tijdens een servicebeurt door een monteur. Ik kreeg probleemloos een vervangend onderdeel van de dealer.
 
Ik heb deze prullenbak achter aan de bijrijders stoel hangen:

Carbin-stoelhoes2RGB72_200.jpg

http://www.calzaro.com/nl/producten

Alleen niet handig als je vaak iemand achterin hebt zitten.
 

EdK

Forumguru
Ja is wel iets maar uiteindelijk wel 19 euro duurder dan de rokerskit van skoda voor 30 eurie
En dan moet je denk ik bij milotec nog verzendkosten erbij rekenen.

Gewoon ff de Blokker inlopen met een schuifmaat en daar op afdeling bekers en bakken ff rondsnuffen
Waarom die schuifmaat ? wel ervoor heb je de diameter van het gat gemeten in de auto en dan gaat je meten bij de blokker.
Want meten is weten

en anders nemen men een colablikje en hale met de blikopener de bovenkant eraf.
Dan even voorzichtig de scherpe randen verwijderen zodat je niet meteen bij eerste gebruik de EHBO doos nodig hebt
En plaatsen in de beker - blikjeshouder
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja of gewoon een of ander beker van het een of ander (yoghurt, feta, etc) of misschien gaat er wel een blikje in, deksel eraf en klaar is Kees (ha, ha!).
 

CaseyBasey

Actief lid
Nou nou, een hoop ideeën in korte tijd aangedragen. Iedereen dank daarvoor. Ik zal het 's laten bezinken. Hoe meer mogelijkheden hoe moeilijker de beslissing... Hoewel het voorstel van Wimus in ieder geval veel te duur is, die oplossing met de link.
 

amukar

Lid
In de winkels naast de autoweg vind je ook dispensers voor vochtige doekjes die op een drankblikje lijken en precies passen in de uitsparing in de middenconsole. Met zo'n plastic 'blikje' hoef je geen gevaarlijke dingen te doen met een echt drankblikje. Laatst bracht iemand een langer model mee uit de Blokker of zo. Dus die dingen zijn gewoon in de handel.
 
Bovenaan Onderaan