hoi mensen ik heb een skoda octavia met xenon maar nu zag ik er laatst een waarbij de mistlamp mee ging branden als je de bocht omgaat is dit in te stellen (zelf ) of een extra optie (die de garage moet instellen )
ik heb nou al 20 keer gehoord dat 1 van de mistlampen defect is....
Over 5000 km mag de mijne voor zijn 1e beurt en dan gaat het uit.
Nou, ik zat in Italie in de heuvels en daar was het eigenlijk erg prettig bij het nemen van de haarspeldbochten. Maar blijkbaar leid het andere bestuurders wel af, want mijn voorganger ging op een gegeven moment bijna rechtdoor het ravijn in. zat zeker in zijn spiegel te kijken wat er in vredesnaam achter hem aan kwam...Moet persoonlijk zeggen dat ik er in het donker niks van merk dat de bocht extra bijgelicht wordt. Dus of er moeten fellere pitjes in, of gewoon uit, want ik heb nou al 20 keer gehoord dat 1 van de mistlampen defect is....
Overdag (met lichten aan) is het trouwens wel een nutteloze functie.
Tja, waarschijnlijk verzanden we weer snel in een veiligheids welles/nietes discussie, maar overdag lichten aan vind ik WEL nuttig.Overdag (met lichten aan) is het trouwens wel een nutteloze functie.
Leuk op de optielijst al die opties je erbij krijgt en niet of nauwelijks gebruikt of je zelfs ergernis bezorgen
- Cornerverlichting
- Coming home verlichting
- Leaving home verlichting
- Begrafenisbeugels
- Dagrijverlichting (zeker icm automatische verlichting)
Tja, waarschijnlijk verzanden we weer snel in een veiligheids welles/nietes discussie, maar overdag lichten aan vind ik WEL nuttig.
Zeker hier in de polder, lange rechten wegen, zie je mensen zelfs in de schemering (en dan ook nog met een kleur auto die niet opvalt tegenover het asfalt c.q. groene bermen) zonder lichten rijden.
Kan je vertellen (en dat heeft niks met leeftijd te maken), je ziet een auto met lichten aan, ECHT eerder aankomen.
Maar zoals met alles geldt, dan moeten ze wel correct afgesteld zijn. :722:
Coming home/leaving home is ook zoiets, da's juist WEL handig. Ideaal als 's-avonds je opritje nog ff verlicht wordt als je naar de voordeur loopt. En als je 's-ochtends naar je auto toeloopt, wordt je al begroet met verlichting. En ja, ik heb m'n automatische verlichting zo staan, dat 'ie altijd aan gaat. Ideaal; vergeet ik nooit meer aan of uit te doen.
Ben jij er ook zeker zo eentje die uit zuinigheid nooit z'n richtingaanwijzers gebruikt? Stel je voor, dan slijten de lampjes...Ik ben te zuinig op mijn xenons
Precies. Wat ik eigenlijk zou willen is dat mijn Fabia snapt dat het dag is en dan die mistlampen niet mee laat branden.Volgens mij zijn jullie het eens ArnoudBM rijdt overdag met zijn lichten aan, net als jij. Hij vindt dan echter de cornerfunctie overbodig. Dus niet het rijden met het licht aan, maar de cornerfunctie is overbodig overdag. Dat kan ik mij voorstellen.
Je bedoelt die ene die ik niet heb?Dat zou dan weer kunnen met zo'n zogenaamde automatische lichtschakeling die een lichtsterkte sensor heeft