BMW Z4 sDrive 18i

sitechris

Donateur
Ik mag vandaag rijden met een auto die heel hoog op mijn persoonlijke shortlist staat. De BMW Z4. Helaas rijd ik niet in een door mij begeerde zescilinder turbo. Ik rijd in het basismodel. De BMW Z4 sDrive 18i. Een tweeliter turbo met ‘maar’ 156 pk. Moet ik als petrolhead met een grote boog om deze auto heenlopen of blijft er ondanks de muis onder de motorkap genoeg over om van te genieten?

Om alvast wel iets te verklappen: @VEEJAY deze BMW viercilinder klinkt verrassend fijn! Misschien een optie voor jou om een sportuitlaatje te bestellen? Op de pagina van de rijtest heb ik ook een filmpje geplaatst.

http://www.driveaholic.nl/rijtest-bmw-z4-sdrive-18i/
 

___JC___

Forumguru
Dat verhaal over de sportuitlaat brengt me wel aan het twijfelen... Misschien toch nog op de 4 laten zetten dan want ik ben gek op een lekker geluid en plofjes bij het schakelen!
 

peterrapid

Forumguru
Goeie review, not my cup of tea deze Z4, nooit echt mooi gevonden en zoiets in standaardtrim 150pk leveren is eigenlijk een beetje de mensen bedotten, het idee geven van een sportieve auto maar eigenlijk maar een 316 leveren. Terug goed gedaan @sitechris
 

sitechris

Donateur
Dat verhaal over de sportuitlaat brengt me wel aan het twijfelen... Misschien toch nog op de 4 laten zetten dan want ik ben gek op een lekker geluid en plofjes bij het schakelen!

Zeker doen! Het doet zoveel voor de beleving. Het maakt echt een wereld van verschil.
 

sitechris

Donateur
Goeie review, not my cup of tea deze Z4, nooit echt mooi gevonden en zoiets in standaardtrim 150pk leveren is eigenlijk een beetje de mensen bedotten, het idee geven van een sportieve auto maar eigenlijk maar een 316 leveren. Terug goed gedaan @sitechris


1) De Z4 is geen echt sportieve auto. Het is meer een cruiser.
2) De beleving is ondanks gebrek aan power wel degelijk aanwezig. Ik vond dit een leuke auto om te rijden, ondanks matige vermogen.
3) Maar je hebt wel gelijk dat 150 pk te weinig is voor deze auto.
 

sitechris

Donateur
50.400 euro. Inc alle opties (echt een goede prijs). Dit is een limited edition. Zie bijlage.

Onder andere xenon en de elektrische stoelen zijn standaard op iedere Z4
 

Bijlagen

  • prijs bmw.jpg
    prijs bmw.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9

ertromp

Forumguru
Weer een leuke review.
Prijs is inderdaad concurrerend. Wel blijft het natuurlijk een bom geld voor veelal een tweede auto waar deze z4 voor gebruikt zal worden.
Jammer vind ik ook die stalen klapdaken op dit soort auto's want een cabrio staat voor mij voor een vouwbaar linnen dakje.
Ook vind ik dat zo'n auto een 6 cilinder verdient :D
 

sitechris

Donateur
Geen flauw idee. Ik denk dat je voor een BMW Performance uitlaat toch snel 1500 euries kwijt bent. Moet je eens bij je dealer informeren. Die kunnen je wel helpen.
 

VEEJAY

Forumguru
Inderdaad, de mijne rijdt als nieuw en 2 jaar premium select garantie. Zoals Chris een keer zei: "laat de eerste eigenaar maar bloeden." :)
 

sitechris

Donateur
Dat ben ik idd met jullie eens. Een jong gebruikte biedt heel veel voordelen. En BMW's zijn kwalitatief uitstekende auto's. Ook oudere BMW's zien er vaak als nieuw uit (bv ook de leren bekleding). Dat is bij andere auto's niet altijd het geval (dan zie je toch vaak krasjes en kleine beschadigingen in interieur). Maar 50k voor deze auto vind ik echt een goede prijs (zeker gezien de opties) en het te verwachten restwaardeverlies. BMW's schrijven goed af.
 

sitechris

Donateur
En een stoffen dak is veel gevoeliger voor vandalisme. Dat kan alleen als je de auto in een garage kunt stallen (die ik niet heb)
 

peterrapid

Forumguru
Vond de Z3 eigenlijk mooier en vooral die met vast dak en M3 motor, BMW maakt prachtige wagens maar deze vindt ik er minder uit zien daarentegen de nieuwe M4 is supermooi.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik vind zowel de Z3 als de Z4 eigenlijk spuuglelijk :oops: Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot, maar ze kunnen mij absoluut niet bekoren ;)
 
Bovenaan Onderaan