BMW 330xd Special Edition

Hetzer

Forumguru
Ja, dat valt mij ook ongelooflijk tegen. Ik hoop toch echt dat ik binnenkort gewoon eens langere tijd kan rijden. Het kan natuurlijk een maandagmorgen auto zijn, maar vrolijk word ik er niet van. Gelukkig rijdt de auto ontzettend fijn, dat compenseert heel veel.

grappig dat de term maandag morgen auto nog steed gebruikt word, de meeste autofabrieken draaien 24/7 ook in het weekend en van een "maandagmorgen " auto zal er dan derhalve ook geen sprake meer van zijn

LenK

Forumguru
Geldt niet meer letterlijk natuurlijk maar het begrip wordt nog alom gebruikt. De wet van Murphy vereningd in een product oftewel een opeenstapeling van fouten/gebreken.

sitechris

Donateur
Geldt niet meer letterlijk natuurlijk maar het begrip wordt nog alom gebruikt. De wet van Murphy vereningd in een product oftewel een opeenstapeling van fouten/gebreken.

kleine update: betrouwbaarheid nog steeds ondermaats, recent zijn de wiellagers nog vervangen (thank god voor garantie). Km stand inmiddels 65.000. Heb er dus al bijna 30k opzitten sinds eind januari. De kilometers gaan hard.

Freude am fahren echter onovertroffen. Zie filmpje ter illustratie.

YouTube - bmw 330xd

Heb nog geen goed tachofilmpje, hopelijk op de terugweg van vakantie.

sitechris

Donateur
ja, the fun factor is erg hoog. En de 330 een geweldige auto. Enorm veel grip. Eigenlijk teveel grip. Je moet idioot hard gaan om wielspin te genereren in een bocht.

Mijn zwager (die filmde vandaag) woont in CH en had vandaag als vervangauto een E90 320i mee (170 pk). Daar kon je het kontje beter naar buiten gooien vanwege achterwielaandrijving en je bereikt de grens eerder. Grootste nadeel, het is een viercilinder (blikkerige sound) en de auto voelt echt underpowered aan. Veel te weinig koppel en ook piekvermogen niet echt indrukwekkend. Ik vond dit al ondermaats, ik heb het echt te doen met de 316 en 318i rijders.

sitechris

Donateur
Het nadeel van tweedehands shoppen, je hebt niet alles te kiezen. Had ook liever een handgeschakelde gehad ipv automaat en de 4WD had niet perse gehoeven. Zijn toch weer extra kilootjes en een achterwielaangedreven versie is natuurlijk wat speelser.

Aan de andere kant, 4WD zorgt voor extra veiligheid en je kunt de wat flauwere bochten ongekend hard injagen. En wat voor alle 330's geldt. Besturing, onderstel en motor zijn top. Who needs more! :)

Bovenaan Onderaan