Bluetooth verbinding wordt verbroken als iphone kabel aangesloten wordt

Zodra ik muziek luister via bv spotify op mijn iphone 4 en ik vervolgens mijn telefoon aansluit met de kabel wil ik alleen dat hij oplaadt.
Hij verbreekt gewoon leuk mijn bluetooth connectie en is alleen weer mogelijk te verbinden als de motor uit en aangezet wordt.
Dat is op de snelweg niet zo handig zeg maar.
Ik kan nix in het menu vinden waarbij ik alleen maar wil dat hij oplaadt en meer niet.
Is dit normaal gedrag? Doe ik iets verkeerds misschien?
Het gaat om een Colombus iig.

Bedankt alvast
 

turboturbo

Forumguru
Mijn aftermarket Made For iPod/iPhone autoradio doet het als volgt: zodra ik de USB kabel verbindt, springt de autoradio source op 'Usb' oftewel de audio uitvoer van de USB / Dock connector van de iPhone. Pas als ik de autoradio handmatig weer naar Bluetooth audio switch, hoor ik weer de afgespeelde muziek via Bluetooth.

De Bluetooth verbinding verbreekt echter niet bij mij! En dat hoort denk ik ook niet zo. Je gebruikt de Bluetooth verbinding immers om mee te bellen, neem ik aan?
 

TL@

Forumguru
Een charge-only kabel kopen, deze mist de data-aansluitingen. Dan gaat de iPhone alleen laden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@TL@ dat is een optie, bij mij blijft de bluetooth verbinding wél behouden als ik hem bedraad aansluit op de MDI, het zou dus moeten kunnen, misschien nog even de settings doorlopen?
 
Bluetooth gebruik ik ook voor bellen ja maar ook voor A2DP, heb een erg ruime databundel.
Settings nogmaals doorlopen maar enige optie die ik heb is Media > Setup > Extern AUX-apparaat wat na aan of uitzetten niet mijn probleem oplost. Blijft dat een charle only de enige oplossing is of een sigarettenaansluiting natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Databundel staat overigens even los van hoe je spotify of andere muziek stream laat uitsturen via je iPhone naar de autoradio. Of dat nou via Bluetooth of via USB -> Dock connector gaat, de connectie telefoon <-> autoradio gaat niet over een mobiele internet verbinding.

Ik kan je echter niet verder helpen aan een oplossing helaas!

Je zou haast eens met een andere telefoon moeten testen, of de autoradio daarbij hetzelfde gedrag laat zien (Bluetooth verbinding verbreken wanneer het toestel via USB verbonden wordt)
 
Bovenaan Onderaan