Columbus Bluetooth Probleem. Welke Firmware?

FransHoekstra

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het Forum omdat ik net een Skoda Octavia uit 2011 gekocht heb.

Nu heb ik in deze auto een Bluetooth Module laten inbouwen. Deze doet het zoals het zou moeten. Echter werkt de audio via bluetooth niet perfect. Ik kan de telefoon verbinden waarna ik naar MEDIA ga en Bluetooth kan selecteren. Dan zie ik wel welk nummer ik aan heb staan en loopt het nummer. Ik hoor echter niks.

Het werkt wel via een omweg waarbij ik naar MEDIA-SELECTIE-BLUETOOTH-PLAY ga. Dan zie ik echter niet het nummer dat ik afspeel en kan ik ook niet de telefoon bedienen via mijn stuur. Hij speelt het dus alleen af zoals je dat ook via de AUX zou doen.

De persoon waarbij ik de Bluetooth heb laten inbouwen vertelde me dat ik het beste de Firmware kon updaten en zou hij het hierna doen. Nu heb ik gekeken of ik in het Hidden Menu kan komen. Dit lukt echter niet. Kunnen jullie mij vertellen welke Firmware ik zou moeten hebben om het systeem goed te updaten.

Ik werk dus met:

Skoda Octavia 2011
Columbus
RNS 510
Iphone 5S

Alvast bedankt voor de hulp.
 

Baphi

Forumguru
Zie hier:

Just in case the info I've learned helps anyone, cause was RNS 510 firmware. To get full A2DP/AVRCP support, if your BT unit supports it (7P6-035-730-L certainly does) you need to be running software version 3810 or later...

A quick upgrade, some VCDS fault code flushes on the can gateway and reapplying the video in motion patch and it's all working perfectly!

Om erachter te komen welke Firmware you Columbus (RNS510) heeft kun je als eerste stap de unit er even uithalen en op de sticker van het apparaat kijken naar de waarden "HW.." en "SW..".
Dat is hoe het apparaat origineel geleverd is. Of die originele firmware er ook nog opstaat kun je aan de buitenkant niet zien. Dan zul je via VCDS het secret menu aan moeten laten zetten (bijv. door @Antera of @ertromp) óf met een te branden cd (zie deze link) een minimale software update uitvoeren waardoor het secret menu aan wordt gezet.

PS Had je je al voorgesteld in het Meet & Greet topic?? :itwasntme:
 

andrehj

Forumguru
Hallo allemaal,
Nu heb ik in deze auto een Bluetooth Module laten inbouwen. Deze doet het zoals het zou moeten. Echter werkt de audio via bluetooth niet perfect. Ik kan de telefoon verbinden waarna ik naar MEDIA ga en Bluetooth kan selecteren. Dan zie ik wel welk nummer ik aan heb staan en loopt het nummer. Ik hoor echter niks.

Wat is het typenummer van de Bluetooth module? En is de bedrading wel compleet? Vaak mist (een deel van) de bedrading van het audiosignaal van de bluetooth module naar de Columbus.
 

FransHoekstra

Nieuw lid
Zie hier:



Om erachter te komen welke Firmware you Columbus (RNS510) heeft kun je als eerste stap de unit er even uithalen en op de sticker van het apparaat kijken naar de waarden "HW.." en "SW..".
Dat is hoe het apparaat origineel geleverd is. Of die originele firmware er ook nog opstaat kun je aan de buitenkant niet zien. Dan zul je via VCDS het secret menu aan moeten laten zetten (bijv. door @Antera of @ertromp) óf met een te branden cd (zie deze link) een minimale software update uitvoeren waardoor het secret menu aan wordt gezet.

PS Had je je al voorgesteld in het Meet & Greet topic?? :itwasntme:

Heel erg bedankt voor je hulp. Ik heb vandaag meteen gekeken en ik heb de volgende specificaties op mijn Columbus staan.

HW: H06
SW: 2724

Wat zou je mij aanraden?
 

FransHoekstra

Nieuw lid
Wat is het typenummer van de Bluetooth module? En is de bedrading wel compleet? Vaak mist (een deel van) de bedrading van het audiosignaal van de bluetooth module naar de Columbus.

Ik heb hem opgezocht en het gaat om het type 5K0 035 730 F en dan staat er ook SW: 2902 en HW: 09 op de module. De bedrading lijkt me oke aangezien ik wel signaal heb. Ik moet eerder zeggen dat ik daar verder geen verstand van heb.
 

Baphi

Forumguru
In deze lijst kun je de functies zien per bluetooth modelnummer.
Voor de firmware versie van je Columbus zul je (als je het secret menu nu niet hebt) de Columbus moeten uitbouwen en kijken op de sticker welke firmware versie af-fabriek is geleverd (SW: ....).
Als ik het goed heb begrepen (link die ik in eerdere reactie had gestuurd) wordt vanaf firmware versie 3810 (skoda 3814) A2DP ondersteund.
 
Bovenaan Onderaan