Amundsen Bluetooth probleem met Amundsenradio en Googlemaps

klimmertje

Nieuw lid
Goedendag allemaal,

Ik bezit een Skoda Octavia III Businessline uit 2014 met een Amundsen radio/navigatie systeem.
Gebruik echter Google Maps omdat de software van Skoda altijd achterloopt.
Nu doet zich het volgende voor:
Bij ingeschakelde bluetooth op de mijn gsm (samsung S7) werkt Google Maps wel maar ZONDER GELUID op mijn gsm. ????
Schakel ik bluetooth UIT op mijn gsm dan werkt Google Maps prima en wordt ik met geluid door mijn gsm overal WEL op attent gemaakt. Maar ja…. Als ik bluetooth uit heb kan ik ook niet meer handfree bellen en gebeld worden.

Dit zelfde probleem doet zich ook voor op de gsm van mijn vrouw. Onze beide gsm’s
worden door Amundsen systeem bij instappen altijd herkent als bluetooth aanstaat op het display van de auto

Wie O Wie kan mij helpen zodat ik met bluetooth aan “handsfree kan bellen” en ”Google Maps met geluid aan kan gebruiken” ?
Veronderstel dat het een setting moet zijn in het Amundsen systeem maar kan hem niet vinden….

Help please en al vast hartelijk dank.

Groet Peter
 

AndreM

Forumguru
In 2014 was er nog geen Apple CarPlay of Android auto voor de Amundsen, helaas.

Wat je dan kan proberen, of je geluid via Bluetooth op je speakers krijgt als je een filmpje van YouTube afspeelt. Heb je geluid, dan moet met het zoeken in de instellingen van Google Maps.
Ik heb dat ook moeten doen toen ik van de Navi overging naar Apple CarPlay.

Zoals hieronder heb ik het ingesteld.
Jij zal dan moeten kijken of het uit maakt of je de instelling Bluetooth wel of niet aan moet zetten.

:ot: P.S. stel je even voor als nieuw lid bij Meet en Greet, dat wordt hier op prijs gesteld en daarna kan je vragen wat je wil. :jaja:

977F4DEF-FA7A-4724-8F26-943D21BB927D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan