Bluetooth module - Skoda 2 liter diesel RS - 2012

Hoi, ik heb volgende vraag.

Ik heb afgelopen week een RS gekocht. De Columbus zit er ook in. De dealer verkocht deze op zijn website inclusief de optie “gsm carkit”. Bij de testrit meen ik mij te herinneren dat in de Columbus oude telefoons gekoppeld waren. Bij afhalen was alles gereset en de taal van Duits op NL gezet. Ja import auto....

Nu kan ik nergens de optie telefoon terugvinden, heb ik gelezen dat je de Bluetooth module kunt resetten alleen waar vind ik dat ding? Of misschien had ik het vereerd,zit er helemaal geen BT in maar hoe zie je dat dan?

Tot nu toe heb ik gezocht onder beide voorstoelen en ook bovenin bij het zonnebrillenvakje tot achterbank verlichting.... nada nop!

Bijlagen

• D6AB6EB8-A9FC-43FA-9608-D43FD796E588.jpeg
    D6AB6EB8-A9FC-43FA-9608-D43FD796E588.jpeg
    963,6 KB · Weergaven: 96
  • 95C95A71-6162-413D-9738-2ED6814A094E.jpeg
    95C95A71-6162-413D-9738-2ED6814A094E.jpeg
    919,5 KB · Weergaven: 95
  • 51E42CC2-A6C3-4494-BE86-F2AE3E6384CC.jpeg
    51E42CC2-A6C3-4494-BE86-F2AE3E6384CC.jpeg
    764,2 KB · Weergaven: 79

Greenarctic

Donateur
De bluetooth module zou onder de bijrijdersstoel moeten zitten. Is niet te missen. Heb hem zelf achteraf ingebouwd, tapijt was voorgesneden om hem daar onder te doen.
Geeft columbus ook het telefoonmenu?

Rallye

Forumguru
Achter de radio (als een Kufatec ingebouwd is) of onder de het tapijt bij de passagiersstoel zijn wel de plekken. Nog eens contact opnemen met de (buitenlandse?) dealer?

Onder de bijrijderstoel zit rechts bij de zijkant een module echter draden lopen van en naar de stoel. Heb stoel verwarming dus denk dat het daarvoor is. Links zit nl dezelfde module.

Foto is van die module en onder de linker stoel.

Bijlagen

• 6A0F487C-753B-4838-BA87-97A3583D9B1B.jpeg
    6A0F487C-753B-4838-BA87-97A3583D9B1B.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 66
  • CC949CC2-C763-41B0-8A72-E6E83B182B1F.jpeg
    CC949CC2-C763-41B0-8A72-E6E83B182B1F.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 60
Achter de radio (als een Kufatec ingebouwd is) of onder de het tapijt bij de passagiersstoel zijn wel de plekken. Nog eens contact opnemen met de (buitenlandse?) dealer?

Heb even gegoogled op Kufatec. Zag er een achter de asbak. Heb even die module opengeschroefd maar er zat niets onder

Telefoon kan geen karekiet vinden. Verkoper..... het is zondag :cheers:. Die zit aan het bier. Ik zal maandag eens bellen maar wil graag zelf vaststellen of er een module ingebouwd is of niet.

Kan in ieder geval iemand mij vertellen of het uitgesloten is dat dit onderdeel is van de Columbus?

Rallye

Forumguru
Ja. Bij een RNS510-Columbus zit de af-fabriek bluetoothmodule onder de passagiersstoel. Ik heb nooit iets anders gehoord. Er waren enkel een paar vroege RNS315-Amundsens die bluetooth in de radio hadden.

Duijzer

Donateur
Ik heb een 2014 RS tdi met RNS510 Columbus. Voor zover ik weet heeft ie standaard Telefoon. Module zit idd onder de stoel. Doet de Columbus wel iets als je de telefoonknop indrukt?

hemi24

Forumguru
Ik heb een 2014 RS tdi met RNS510 Columbus. Voor zover ik weet heeft ie standaard Telefoon. Module zit idd onder de stoel. Doet de Columbus wel iets als je de telefoonknop indrukt?

2014 zal een O3 zijn, met een MIB Columbus..?

Dat is dus niet alleen een totaal andere wagen, maar ook een ander systeem..!

Bij de O2 moet je connecten via je MaxiDot onder Bluetooth/Phone.

Jewepe

Forumguru
Kan het zijn dat de handelaar de Columbus teruggezet heeft naar (oude) fabrieksinstellingen? Ik meen me te herinneren dat er een update geweest is voor de Columbus (en ook voor de Amundsen trouwens) waarmee je Nederlands als taal kan instellen. Wellicht dat met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen ook de bluetooth module niet meer herkend wordt.

hemi24

Forumguru
... gewoon even scrollen in je boordcomputer tot je het Bluetooth/ telefoon menu tegenkomt ...
:arghh:

Bedankt voor alle reacties echter niets heeft nog geholpen. Al wel even kort bij een skoda dealer geweest en op basis van het chassisnummer opgevraagd wat er af-fabriek ingebouwd zit. En helaas geen telefoonvoorbereiding. Iets wat in duitse auto's vaker niet standaard wordt ingebouwd.......

Morgen maar eens uitgebreider laten onderzoeken, wie weet is er achteraf wat ingebouwd.

hemi24

Forumguru
Bedankt voor alle reacties echter niets heeft nog geholpen. Al wel even kort bij een skoda dealer geweest en op basis van het chassisnummer opgevraagd wat er af-fabriek ingebouwd zit. En helaas geen telefoonvoorbereiding. Iets wat in duitse auto's vaker niet standaard wordt ingebouwd.......

Morgen maar eens uitgebreider laten onderzoeken, wie weet is er achteraf wat ingebouwd.

Niks onder de bijrijdersstoel, en verder geen extra stekkers achterin je headunit, dus je kunt je zoektocht nu wel staken lijkt mij...

Spinal

Forumguru
Mijn BT module zit achter het clima paneel. Daar zou je nog even kunnen kijken (het plastic paneel rondom de navi en clima lostrekken en dan zit het clima paneel met 4 schroeven vast)

hemi24

Forumguru
Mijn BT module zit achter het clima paneel. Daar zou je nog even kunnen kijken (het plastic paneel rondom de navi en clima lostrekken en dan zit het clima paneel met 4 schroeven vast)

Kun je nog zoeken, maar een externe BT module van bijvoorbeeld Mobridge of Dension heeft vrijwel altijd een (extra) externe microfoon én is snel te herkennen aan de extra stekkers/kabels bij de aansluitingen achterop de headunit.
Aangezien dit bij TS niet het geval lijkt te zijn is dit vrijwel zeker uitgesloten...

Spinal

Forumguru
@hemi24 ik heb een Mobridge met idd een extra microfoon. Als je die nergens ziet dan zal er geen externe BT module in zitten. Dat is jammer want die zijn vrij aan de prijs als je die zelf achteraf wilt inbouwen.

Bovenaan Onderaan