Bluetooth en DVD-vrijschakeling ingebouwd, maar werkt nog niet optimaal....

MaKo

Lid
Hee mensen!

Gisteravond is bij mij de bluetooth en de TV-vrijschakeling ingebouwd. Ik dacht dat de originele bluetooth ingebouwd zou worden, maar het blijkt de Kufatec module te zijn. Op zich niks mis mee natuurlijk!

Op het eerste gezicht werkt het allemaal prima. Telefoon synchroniseert goed en ik kan het geheel zowel via de Columbus als via het MaxiDot bedienen. Ook zie ik de naam in het MaxiDot als iemand mij belt.

Echter ondervind ik toch helaas ook wat probleempjes. Zo is het MaxiDOT nu al een aantal keren bevroren en was ik ineens het Audio menu kwijt in MaxiDot... Na de auto uit-aan gezet te hebben was het er weer... Ook zit in de Kufatec module een optie voor meer info (E-MFA add on). Wel gaaf natuurlijk, echter geeft hij de laaddruk en de rijsnelheid niet weer. Overigens geeft hij ook de olietemperatuur weer, maar volgens mij is dit de watertemperatuur. Als ik de waarde namelijk vergelijk met de waarde via de Climatronic (19.2) is deze hetzelfde...

Ik heb het vermoeden dat de Kufatec module en de DVD-vrijschakeling niet helemaal soepel met elkaar werken. Ze zitten na elkaar achter de Columbus. Kan het zijn dat bepaalde signalen toch onderbroken worden...

Misschien zijn er op het forum ervaringsdeskundigen? Misschien verreist één en ander codering via VAG-com? Ik weet het niet, maar misschien heeft iemand ideeën?
 

Rallye

Forumguru
was ik ineens het Audio menu kwijt in MaxiDot... Na de auto uit-aan gezet te hebben was het er weer

Was je het menu kwijt, of allen de RDS-weergave in het scherm (zender etc.), terwijl je dat wel ingesteld had. Bij mij, ik heb een Stream, vergeet hij elke keer dat je de radio uitzet dat je in de Maxidot de zendergegevens wilde zien.
 

MaKo

Lid
Nee, echt het hele menu-item is dan weg... Kan het dan niet meer kiezen...

Ik heb inmiddels contact gehad met Kufatec en ws ligt het aan de TV-vrijschakeling. Deze is van een ander merk... Mijn leverancier besteld nu 1 van Kufatec en hopelijk is het dan opgelost...

Nu is er in ieder geval niet mee te werken... Telefoneren is een ramp als hij telkens vastloopt...:disc:
 

MaKo

Lid
zit de DVD-vrijschakeling het dichtst bij de Columbus?

Nee het zit nu andersom. Ik heb inmiddels ook van Kufatec begrepen dat de DVD-vrijschakeling het dichtst bij de Columbus moet zitten. Echter was het in eerste instantie ook zo geplaatst, maar toen kwam er geen geluid uit de speakers tijdens het telefoneren. Ook deed de microfoon niks. Toen hebben we het omgedraait en toen leek alles wel goed te werken, maar dus met de beschreven problemen.

Het blijkt dat de DVD-vrijschakeling van een ander merk is als Kufatec. De inbouwer besteld nu 1 van Kufatec en dan hoop ik dat het goed komt....
 

MaKo

Lid
Kreeg net een belletje van de inbouwer. De Kufatec DVD-vrijschakeling is binnen. Wordt morgenavond ingebouwd, dus hoop dat het dan allemaal goed werkt!!

Zijn hier trouwens nog meer mensen met een Bluetooth carkit van Kufatec? Ik moet zeggen dat het wel een gaaf apparaat is. Zeer compleet. Kan zelfs sms-en en ook die extra boordcomputer is wel gaaf!!
 

MaKo

Lid
Het werkt!!!

Ben gisteren weer bij de inbouwer Enno Ros geweest. Moet zeggen dat hij het keurig opgelost heeft. Wat we dachten dat het probleem was bleek ook zo te zijn. Nu is er een DVD-vrijschakeling van Kufatec geplaatst en alles werkt naar behoren. Geen vastlopers meer en mijn volledige menu in MaxiDOT blijft ook beschikbaar.

Die Bluetooth module van Kufatec is btw wel een erg gaaf ding. Kan de telefoon volledig benaderen tot aan sms-en aan toe. Ook kun je de gevoeligheid van de microfoon ed instellen.

Wat nog wel het mooiste is, is de extra boordcomputer functies. Hij geeft oa rijsnelheid en toerental weer, maar ook de turbodruk en de olietemperatuur! Eerder zei ik dat dit de watertemperatuur zou is, maar het blijkt toch echt de olietemperatuur te zijn!! Erg handig in mijn beleving, want op die manier weet je pas zeker dat de motor op bedrijfstemperatuur is.

Dus voor mensen die graag bluetooth willen inbouwen is de Kufatec module een absolute aanrader!! Beter dan de originele carkit.
 

Klaasje

Forumguru
fijn dat het werkt. Waarom niet ook meteen de multimedia adapter van Kufatec erbij? Had je ook 2 schermpjes achterin kunnen hebben.
Welke vrijschakeling heb je, want voor de Columbus zie ik hem niet staan. (zie wle de rns510)
wat is type nr ?
 

Rallye

Forumguru
Wat nog wel het mooiste is, is de extra boordcomputer functies. Hij geeft oa rijsnelheid en toerental weer, maar ook de turbodruk en de olietemperatuur! Eerder zei ik dat dit de watertemperatuur zou is, maar het blijkt toch echt de olietemperatuur te zijn!! Erg handig in mijn beleving, want op die manier weet je pas zeker dat de motor op bedrijfstemperatuur is.

Klinkt goed. Kun je een paar plaatjes van de nieuwe functies posten?
 

MaKo

Lid
fijn dat het werkt. Waarom niet ook meteen de multimedia adapter van Kufatec erbij? Had je ook 2 schermpjes achterin kunnen hebben.
Welke vrijschakeling heb je, want voor de Columbus zie ik hem niet staan. (zie wle de rns510)
wat is type nr ?

Mwah. Ik heb een zoon van nog geen 3 maanden, dus die kijkt nog geen TV. Daarnaast zit ik grotendeels alleen in de auto, dus zie het nut er niet van in...

Ik denk dat het inderdaad de vrijschakeling is voor de RNS510. Is immers (grotendeels) hetzelfde systeem. Typenummer heb ik niet, maar mocht je um willen hebben is een mailtje naar Kufatec voldoende. Mijn ervaring is dat ze zeer adequaat reageren.

Klinkt goed. Kun je een paar plaatjes van de nieuwe functies posten?

Ik zal proberen dit weekend even wat foto's te schieten!
 

nomad

Senior Member
fijn dat het werkt. Waarom niet ook meteen de multimedia adapter van Kufatec erbij? Had je ook 2 schermpjes achterin kunnen hebben.
Welke vrijschakeling heb je, want voor de Columbus zie ik hem niet staan. (zie wle de rns510)
wat is type nr ?
Welke adapter is dat want daar zoek ik al een tijdje naar.
 

MaKo

Lid
Kun je op de Columbus dan een externe DVD-speler aansluiten?!? Volgens mij namelijk niet. Je kunt sowieso niet externe schermen op de Columbus aansluiten....

Het kan wel, maar dan zul je dus de DVD speler niet kunnen bedienen via de Columbus en het stuur. Dan wordt het gewoon een los systeem voor de schermen in de hoofdsteunen...
 
Bovenaan Onderaan