Columbus Bluetooth Columbus (2019) infotainment blijft op hidden?

HarrieSkoda

Forumguru
Zoals de titel al doet vermoeden; ik probeer net een device te koppelen met de auto.
Wat schetst mijn verbazing; het device wat ik wil koppelen ziet de auto niet.

Instellingen --> Bluetooth --> verrek, staat op hidden. Ik probeer hem op visible te zetten, maar dan springt hij gelijk weer op hidden.

Enig idee hoe ik dit kan opheffen?
Ja; ik probeer dit als hoofdgebruiker.
Net geprobeerd met enkel contact aan. Zou het uitmaken of de auto loopt?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Device zoeken naar de auto, waardoor de auto wel zichtbaar moet zijn. Vandaar ook de functie hidden en visible.

Waarschijnlijk is het probleem gevonden. Auto moet gestart zijn om ‘visible’ te zijn. Zojuist met dank aan @JPs_OC2 gevonden!!
 

Rallye

Forumguru
Op contact is voldoende volgens mij. Met alleen de radio aan en zonder contact gaat het inderdaad niet als ik het mij goed herinner.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik was maar een paar minuutjes bezig op contact en kreeg al de melding; accu zwak. Opladen door te rijden.

Dat gaat rapjes. Wellicht is dat de reden dat de motor moet draaien..
 

Rallye

Forumguru
Dat @HarrieSkoda moest gaan rijden wel. Ik lees in de tekst op zijn foto dat je de zichtbaarheid van de bluetooth "bij starten" zo kunt instellen dat hij de eerste vijf minuten na aanzetten contact zichtbaar is (ook al start je uiteindelijk niet). Volgens mij begrijpt @HarrieSkoda dit anders.....
 

Sharky

Actief lid
Ja maar komt dit nou door een slechte accu? Nee toch?
Volgens mij hoeft de accu niet echt "slecht" te zijn, maar kan door vaak korte afstanden te rijden (met veel stroomverbruikers aan zoals b.v. stoelverwarming etc.) toch zwak worden, omdat ie niet voldoende kan worden bijgeladen op die korte afstanden.

Ik ervaar dit zelf namelijk ook vanwege die korte afstanden woon-werkverkeer, en daarom hang ik de accu zo eens af en toe aan de acculader om lekker vol te laden, waarna die automatisch overgaat op druppelladen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ho ho, we zijn er van alles 'bij aan het denken' nu..
Accu is gewoon prima en komt voornamelijk door hele korte stukjes rijden.

Ik lijk het document inderdaad te snel gelezen te hebben.

Maar gelukkig is het probleem opgelost! Lag dus niet aan de auto of hij nou op contact stond of dat de motor liep.

Ik zag een kopje fabrieksinstellingen. Ik klik het aan en zie dat je de fabrieksinstellingen per onderdeel kunt herstellen.
Ik dacht, laat ik de gok maar wagen om de 'Mirrorlink' instellingen te herstellen, want nu werkt het ook niet.
En wat denk je; gelijk begint de auto naar Bluetooth apparaten te zoeken en is de Carlinkit weer gekoppeld.
 
Bovenaan Onderaan