Bluetooth coderen rns315

Wgroen

Nieuw lid
Hoi,

Afgelopen maand heb ik een tweedehands rns315 gekocht. De verkoper gaf destijds aan dat Bluetooth nog gecodeerd moest worden, maar dat hij dit zelf niet kon doen.

Omdat ik dit zelf ook niet kan ben ik benieuwd of hier iemand is die Bluetooth kan coderen, uiteraard tegen betaling.

Ik woon in Friesland, maar ben bereid om te reizen.
 

Timmer

Donateur
Normaal heeft de rns315 ingebouwde bluetooth, op enkele units na.
Dit kan je nakijken door op de zijkant van de unit te kijken, en naar MAC-Adres te zoeken.
Als hier iets anders staat dan 00:00:... (enkel 0'en dus), is het ingebouwd en moet je het mogelijks activeren via vcds of gelijkaardig, hoewel het normaal reeds standaard actief is.
Staan hier wél enkel 0'en, ga je een bluetooth module moeten inbouwen (deze moet onder de stoel kant passagier) met bijhorende kabelboom.
 

hemi24

Forumguru
Ik weet niet waar je in Friesland woont, en of dit ver verwijderd is van zuidoost-Groningen (grens met Drenthe), maar ik heb VCDS…
Heb je al wel een microfoon in je auto zitten?
 

Wgroen

Nieuw lid
Normaal heeft de rns315 ingebouwde bluetooth, op enkele units na.
Dit kan je nakijken door op de zijkant van de unit te kijken, en naar MAC-Adres te zoeken.
Als hier iets anders staat dan 00:00:... (enkel 0'en dus), is het ingebouwd en moet je het mogelijks activeren via vcds of gelijkaardig, hoewel het normaal reeds standaard actief is.
Staan hier wél enkel 0'en, ga je een bluetooth module moeten inbouwen (deze moet onder de stoel kant passagier) met bijhorende kabelboom.

Bedankt voor je reactie. Ik heb vanavond gekeken en er staat 00:26 op de zijkant. Hij bevat een Bluetooth-module begrijp ik dus.

Ik weet niet waar je in Friesland woont, en of dit ver verwijderd is van zuidoost-Groningen (grens met Drenthe), maar ik heb VCDS…
Heb je al wel een microfoon in je auto zitten?

Ik woon in Leeuwarden, maar zou eventueel wel kunnen reizen naar Zuid-Oost Groningen. Hartstikke bedankt, ik stuur je zo even een PB zodat we e.e.a. kunnen overleggen.
 

Timmer

Donateur
Bij verreweg de meeste Amundsen+' en andere RNS 315 apparaten zit de bluetooth er NIET standaard in.
Pre 2012 rns315 is met externe BT module onder de stoel, 2012 heeft het ingebouwd normaal. Ik weet niet in welke verhouding beide toestellen gebouwd zijn. Rns310 heeft zowiso een module nodig onder de stoel.
@Wgroen ; het mac adres zou uit 6 groepjes van 2 karakters moeten bestaan. Enkel als de 6 groepjes allemaal 00 zijn, heb je geen BT ingebouwd.
 

Timmer

Donateur
@Peter-036 gek, maar niet ondenkbaar. Ik heb zelf enkel ervaring met de vw rns315, mss ligt hier de verklaring? De amundsen+ lijkt mij (na even snel te googlen) eigenlijk hetzelfde op de kleuren en logo na.
Mss is mijn info fout, mss werd jouw radio pre-2012 gemaakt, mss zit er een verschil op vw vs skoda, ik weet het niet.
Dit was iig wat ik meegekregen heb uit andere fora :pieker:
 

Rallye

Forumguru
Zoals volgens mij hier al eerder gesteld, is er een batch RNS315’s/Amundsens geweest die “per ongeluk” ingebouwde bluetooth hadden. Volgens mijn (niet altijd perfecte) geheugen is die batch geleverd rondom de introductie van de RNS315. Daar was dus geen module onder de stoel nodig.
 

Arold

Nieuw lid
Goedemiddag. Mijn naam is Arold Schröder, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Volkswagen Tiguan uit 2012 gekocht. Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn RNS315 nl. geen bluetooth. Ik dacht: er ontbreekt een bluetoothmodule onder de bijrijdersstoel, dat is het probleem. Maar helaas met bluetoothmodule 1K8 035 730D nog steeds geen bluetooth. De VW-dealer zegt dat de bluetooth in de RNS315 gecodeerd moet worden en dat doen zij niet. Dus wie kan mij helpen? ik ben woonachtig regio Alkmaar.

Met vriendelijke groet,
Arold
 

EdK

Forumguru
Je zou eens contact op kunnen nemen met @Rainesh hier op forum
Is ritje naar Den Haag, maar kan hij ook meteen de laatste updates van je unit erop zetten.

En anders de tweede guru in VCDS Antera, maar dat is een ritje Breda
 

Antera

Donateur
Heb je gekeken wat hierboven gemeld staat. Het Mac adres bepalend of jouw RNS het heeft of niet.
 
Bovenaan Onderaan