Bluetooth Aux adapter voor Fabia II met Amundsen+ (rns315)

Hallo allemaal,

Ik zoek een manier om mijn Fabia II uit te rusten met Bluetooth. Ik hoef er niet mee te kunnen bellen, ik wil mijn muziek en aanwijzingen van de navigatie van mijn telefoon via het geluidssysteem kunnen horen. Op mijn zoektocht kwam ik Bluetooth adapters tegen die aangesloten worden alsof ze een cd wisselaar zijn.

Bijvoorbeeld:
Bij Ali of bij een onderdelenwinkel

Mijn vraag aan jullie is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Mijn Fabia is uit 2014, maar ik vermoed dat de rns315 nieuwer is (er zit een stikker op met “maps v9 2017 op). 1 ding wat me al opvalt is dat mijn radio geen pinnetje heeft voor de massa. Is er iemand die weet of dit kan werken op mijn radio? Of dat ik het eventueel werkend kan krijgen?
 
Sorry blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg in mijn bericht. Ik wil de Bluetooth adapter op de aux aansluiting achterop de radio aansluiten (daar waar de cd wisselaar aangesloten kan worden). En ja, ik heb een (android) telefoon zonder audio jack dus als ik de batterij wil opladen is Bluetooth de enige aansluiting die overblijft.
 
@hemi24: Dank je voor de suggestie! Heb je ervaring met deze? Degene die ik zag (zie linkjes in topic opening) sluiten aan via een twaalfpins adapter aan de achterkant. Volgens mij zou dat moeten werken. Het voornaamste waar ik mijn twijfels over heb is dat die allemaal suggereren om een van de kabels (massa) op een soort pun aan de achterkant van de radio aan te sluiten, maar die pin is nergens te bekennen op de mijne.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou me drukker maken over waar je de +12V vandaan krijgt; die massa krijg je wel ergens tussen geklemd...
 
Ik ben nieuw met deze dingen, dus ik weet eigenlijk niet wat het verschil is. Kun je dat uitleggen? Ik had naar de pin assignment gekeken en dacht dat
“CD changer, voltage supply, positive, terminal 30, contact continuous load greater than 1 A, temporary peak load 5 A”
de twaalf volt aansluiting was en zoals de beschrijving van die Bluetooth adapters is zou dat gewoon moeten werken. Maar ik word graag wijzer ;)
 
Bovenaan Onderaan