Berghuis

Donateur
Hoi allemaal,

Nu bijna 4 weken verder is het toch wel eens tijd om ook mijn auto even voor te gaan stellen. Sommige zullen vast al wel Octavia voorbij hebben zien komen in de Octavia besteld onderwerp.
Nadat de auto 9 juli 2021 besteld was werd mijn geduld steeds meer op de proef gesteld, echter eindelijk na 103 weken wachten was het dan zover om op vrijdag 30 juni 2023 de auto dan eindelijk in ontvangst te nemen. Bestelde opties waren alsvolgt:

Kleur: Race Blue
Velgen: 19 inch Altair Anthracite 7,5Jx19" met banden 225/40 R19
Travel Assistant pakket
Crew Protection Assist
Zij-airbags achter
Side Assist (dode hoek detectiesysteem en rijbaan-assistent)
Parkeercamera achter
230V Aansluiting en USB-C aansluitingen
Verwarmbaar sportstuurwiel met schakelpaddles

Nu was mij ca. 3 maanden voor levering verteld dat de parkeercamera mogelijk niet geplaatst zou worden, maar kon achteraf wel ingebouwd worden voor 900 euro. Uiteraard niet mee akkoord gegaan. Optie van 300 euro wordt niet geleverd, maar wil je het wel kostte het 900 euro...

Maar het was dan zover, de auto stond klaar en zag de Octavia al staan zoekende naar een parkeerplek. Erg blij met de keuze voor de kleur, ondanks dat ik eigenlijk voor de Steel Grey was gegaan, maar doordat de bestelling net te laat was kon dat niet meer.
In inderdaad geen parkeercamera aanwezig. Erg jammer vind het toch wel een fijn hulpmiddel. Alles was verder goed geregeld, volle tank en volle accu! Bij thuiskomst schetst mij verbazing dat er krassen op de achterbumper zitten. Dealer gelijk op de hoogte gesteld en zij zullen dit gaan herstellen. Echter kom ik er een dag later er ook nog achter dat de Side-Assist ontbreekt. Daar is ook nooit iets over gecommuniceerd, dealer gaf toe dat dit slordig is i.c.m. de krassen op de achterbumper en om dit goed te maken de camera dan ook kosteloos te monteren. Prima oplossing lijkt mij dat.

Verder inmiddels 3000km verder en meer dan tevreden met de auto. Af en toe wel last van een reboot van het systeem, dus heb de dealer ook gevraagd de update naar 1941 ook gelijk maar mee te nemen.

Voor nu nog even wat foto's en updates volgen nog wel. En heb ook een instagram account, BlueOcta_RS
 

Bijlagen

  • IMG_4381.jpeg
    IMG_4381.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 107
  • IMG_4342.jpeg
    IMG_4342.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 102
  • IMG_4582.jpeg
    IMG_4582.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 96
  • 4454e5da-62d7-441a-ba43-7f5a38447f1d.jpeg
    4454e5da-62d7-441a-ba43-7f5a38447f1d.jpeg
    295,7 KB · Weergaven: 95
  • 63f2bb3a-9680-46e3-91a8-40354f9489c7.jpeg
    63f2bb3a-9680-46e3-91a8-40354f9489c7.jpeg
    542,8 KB · Weergaven: 101

Berghuis

Donateur
Ze hadden dan ook wat goed te maken natuurlijk, maar alsnog een goede oplossing. Wacht nog wel op een afspraak overigens.
 

Tees

Donateur
Mooie wagen hoor! Race Blue blijft een mooie kleur, vooral op een Octavia. Ik vind wat chroom niet verkeerd op een blauwe wagen, maar dat zwart doet t ook best goed. Alleen dan weer jammer van t chroom in t logo voorop, gaat er een Monte Carlo logo opkomen?

Tis wel irritant dat er zoveel gedoe is bij veel leveringen over opties die opeens wegvallen. Fijn dat je nu iig die camera nog krijgt, maar fatsoenlijk was geweest als de dealer levert waar ie voor getekend heeft, ook al kost t m 600 euro extra. Maar dat is helaas utopisch denken in deze tijd...
 

Berghuis

Donateur
Ja logo's ga ik nog wel aanpassen idd. Is ook echt enige chroom wat aanwezig is, die keuze snap ik niet zo goed van Skoda.

Maar als dealer kan je je afvragen, kost het 600 euro en heb je een tevreden klant of laat de klant maar betalen en kom er niet weer terug. Ik zou hoe dan ook die 600 euro investeren, nu de "pijn" later de winst en mond tot mond reclame zijn werk laten doen.
 

spikehome

Forumguru
Mooi hoor sjieke kleur.

Zelf heb ik (nog) een steel Grey wel een hatchback en zie op de camping iedereen de auto checken.
Twijfel of ik 'm wel weg moet doen . . .
 

Berghuis

Donateur
@spikehome hier ook niets anders dan complimenten. Collega baalt, die had dit toch ook graag gewild en ziet nu wat hij niet heeft kunnen bestellen haha! Komende minimaal 4 jaar rijdt ik in deze RS in ieder geval.
 

Speedhunter

Forumguru
Proficiat zeer mooi, je hebt nog geluk gehad dat je een iv hebt kunnen bestellen indertijd, in januari was dit niet meer mogelijk in België.
 

JeSko

Forumguru
@GeertRS

Cobra suspension heb ik al vaag van gehoord, Nederlands bedrijf dacht ik? Heb je foto's van je verlaagde Octi? Ben wel es benieuwd naar een O4 op schroefset ( zijn er zo weinig van hier :cry: )
 
@GeertRS

Cobra suspension heb ik al vaag van gehoord, Nederlands bedrijf dacht ik? Heb je foto's van je verlaagde Octi? Ben wel es benieuwd naar een O4 op schroefset ( zijn er zo weinig van hier :cry: )
Ik zal snel wat foto's uploaden in een ander draadje, en idd Cobra is Nederlands. Het werd me door Muntstad zelf geadviseerd, echt top.
 
Mooie auto, perfecte kleur op een RS. :love:Vind het gek dat ze bij jou de camera niet van fabriek kunnen laten afkomen. Mijne is besteld Nov vorig jaar en ik heb vorige maand nog de 360-camera kunnen toevoegen en staat gepland om eind augustus van de band te gaan.
Heb er nog geen melding van gekregen van de dealer :giggle:
 

Berghuis

Donateur
Ja blijft bijzonder, ik kreeg het ook ongeveer 3 maanden voor levering pas te horen. Er is blijkbaar geen pijl op te trekken…
 
Zelfde bij mij, geleverd zonder side assist en parkeercamera. Side assist is 'helaas, pindakaas', camera staat op 'nalevering'.
Zat dan weer wel een bagageruimte-afscheidingsnet bij, dat wel :sneaky:
 

Berghuis

Donateur
Idd, Side-assist schijnt volgens de dealer sinds week 48 van 2021 al geschrapt door de fabriek door chip te korten…
Jammer dat het niet doorgegeven is hadden ze toch tijd genoeg voor :deuk:
 
Bovenaan Onderaan